a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 6., csütörtök

Majonézes saláták.... mennyeiek, sültek, fasírtok mellé



Franciasaláta

sárgarépa, apró kockára vágva
zöldborsó
alma, szintén apró kockára vágva
ecetes-uborka, szintén kis kockára
só,bors

Minden zöldséget, enyhén sós vízben, puhára főzök és kihűtöm.
Tálban az összes zöldséget és a majonézes öntetet összekeverem, majd jól behűtöm.


Krumpli

3-4 db hajában főtt burgonya, felkockázva
1 fej vörihagyma, apróra kockázva
só,bors
Tálban a hagymát megsózom, borsozom, hagyom állni 5 percet, hogy kicsit összeessen, majd a krumplit is hozzákeverem, legvégül az öntetet. Jól behűtöm.



Kukorica

2 kis doboz kukoricakonzerv, leve nélkül
1 fej vöröshagyma, kis kockára vágva
só,bors
Tálban a hagymát megsózom, borsozom, hogy a ropogóssága, nyersessége megszűnjön, majd 5 percnyi állás után összekeverem a kukoricával, végül az öntettel és jól behűtöm.


Retek

1-2 cs. piros retek, de fehér vajretekből és jégcsapretekből, sőt téli fekete retekből is készíthető
1 db vöröshagyma vagy lilahagyma, szálasra vágva vagy 1-2 cs. újhagyma karikázva és megsózva és borsozva, végül az öntet és jégbehűtés.








Virsli 

1 pár virsli személyenként roppanósra főzve, kihűtve
1 db vöröshagyma vagy lilahagyma szálasra vágva vagy 1-2 cs. újhagyma karikázva, sózva, borsozva, végül az öntettel összekeverve, jégbehűtve.





Jégsaláta magában vagy
 főtt tojással 

1-2 fej jégsaláta vagy fejes saláta csíkokra metélve
1 dob. konzerv kukorica a leve nélkül
1 db kígyóuborka kis kockákra
1 vöröshagyma vagy lilahagyma szálasra vagy 1-2 cs. újhagyma karikázva és sózva, borsozva
2-4 db főtt tojás  /el is maradhat/
Végül az önettel összekeverve, jégbehűtve.






Tojás saláta
személyenként 2-3 főtt tojás karikázva, sózva, borsozva, végül az öntettel összekeverve, jégbehűtve.


Fanciasaláta főtt tojással, formába dermesztve...
/ez a recept a húsvéti asztalom fő dísze szokott lenni, de bármikor elkészíthető, mint majonézes saláta.../
  
Hozzávalók:
25 dkg zöldborsó /fagyasztott/
20 dkg sárgarépa egészen pici kockákra aprítva
35 dkg krumpli szintén egészen pici kockákra
10 dkg alma hámozva és pici kockákra
5 darab főtt tojás
2 dkg zselatinpor /egy ek. púposan/
2,5 dl zöldségleveslé /leveskockából/
6 ek. majonéz
3 ek. tejföl
só, bors ízlés szerint

A tojásokat 10 perc alatt keményre főztem, jéghideg vízben lehűtöttem, meghengergettem, visszatettem a hideg vízbe még 5-10 percre, majd simán megpucoltam.

FONTOS !!!!! A tojáshéj pucolása !!!
Rájöttem, hogy nem szabad hűtőhidegen főzni a tojásokat, mert akkor nem jön le szépen a héja, hanem tapad. 
Egyrészt, akkor lehet simán és szépen lehámozni, ha a tojások szobahőmérsékletűek napokon keresztül a főzés előtt !!!!!
Másrészt, amikor megfőttek azonnal hidegvíz alá tenni, majd egyenként meghengergetni a konyhapulton, hogy megrepedezzen a héjuk majd visszatenni jéghideg vízbe, ami beszivárog a héj alá, gyorsabban lehűti, és ezek után gyerekjáték a héj lehúzása !!!

Az alma kivételével mindent hámoztam, kockáztam és sós vízben roppanósan puhára főztem, azaz nem teljesen puhára, leszűrtem és hagytam kihűlni egy nagy tálban összekeverve.
Az almát csak a legvégén, amikor már kész az öntet, mert akkor nincs ideje barnulni.
Felfőztem a 2,5 dl vizet, majd beledobtam egy leveskockát, hagytam feloldódni, majd belekevertem a zselatinport.
Őzgerincformát kibéleltem folpackkal úgy, hogy minden oldala felé bőven túllógjon.
A tálban, amiben a zöldségek várakoztak, belemértem a majonézt és a tejfölt, jól elkevertem, majd az almát is belekockáztam, legvégül a langyosra hűlt, de még folyós zselatint hozzákevertem, bátran sóztam, borsoztam, mert nem szabad ízetlennek lennie, - sőt, picit túl is kell ízesíteni ahhoz, hogy amikor szeleteljük és esszük finom, ízes legyen !
- jól elkevertem az egész masszát és a felét beletöltöttem a formába, ekkor helyeztem bele a főtt tojásokat szépen libasorban, egymás után, majd rátöltöttem a zöldséges massza másik felét is.
Gyengéden az asztallaphoz ütögettem, hogy minden légbuborék kijöjjön, a massza jól kitöltse a formát.
A folpackkot minden oldalról visszahajtottam rá és ment a hűtő leghidegebb polcára egy egész éjszakára, kicsit izgultam, mert elég folyós volt, de amikor 2 óra elteltével újra megnéztem már összeállt, na akkor megnyugodtam, hogy működik a recept.



Majonézes Öntet receptje: valamennyi zöldség, virsli ill. tojássalátához

3-5 ek. majonéz /mindig készen vett majonézt használok, annyi jó minőségű kapható már/
3 kis pohárnyi 20%-os tejföl
só, bors ízlés szerint

Ezeket jól összekeverem, és a zöldségekhez vegyítem.
A majonéz ízét kell jól kiérezni, tehát nem a tejfölnek kell dominálnia, a tejföl csak a higító szerepét adja.
Legalábbis én így szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése