a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 14., péntek

Túrósbatyu





Recept Limarától:

3,2 dl langyos tej
1 tojás
1 mk. só
60 dkg liszt
2-3 ek. cukor
2,5 dkg friss élesztő

10 dkg olvasztott vaj, amit 10 perces dagasztás után adtam a tésztához

A kenyérsütő gépem dagasztó programján csináltam.
A fenti sorrend szerint raktam az üstbe, elindítottam, 10 perc után hozzáadtam a vajat, és a gép szépen bedagasztotta és megkelesztette. Ez időben 1,45 óra.
Ezalatt kényelmesen megfőztem a kapros zöldbablevest és bekevertem a tölteléket.

Töltelék
50 dkg túró, mivel elég száraz, morzsalékos volt, 2 ek. tejfölt is tettem hozzá
2 csapott ek. búzadara
2 tojássárgája
5 ek. cukor
1 citrom héja reszelve
1 bourbon vaníliáscukor
10 dkg mazsola / bár a gyerekeim nem rajonganak érte, de én szeretem és belecsempészem/
2 tojás fehérje felverve kemény habbá

Mindent összekevertem, a végén a habot óvatosan kevertem hozzá, nehogy összetörjön.

Mikor letelt a kelesztési idő, lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam a tésztát, kb.10x10 cm-es négyzetekre daraboltam, evőkanállal halmoztam a közepébe a tölteléket, majd a négy sarokcsücskét felhúztam középre és kicsit megcsavarva összenyomkodtam.
Vajazott tepsiben egymás mellé leraktam. Hagytam kelni, még 30 percig legalább.
Sütés előtt enyhén felvertem egy tojást és mindegyik batyut megkentem.
Előmelegített sütöben, tepsinként 30 percig sütöttem, amikor szép aranybarna színű lesz, akkor már jó.
Ami nagyon fontos: a sütőbe betettem egy vízzel félig töltött kislábast, a gőz miatt.

A batyuk csodásak lettek, nagyon finomak, a család verekedett minden darabjáért.
Én még életemben ilyen jó kelttésztát nem csináltam.

Köszönet Limarának a receptért.


2 megjegyzés:

  1. Koszonom ! A turos is finom es a lekvaros is. :-) Szep hetet kivanok !

    VálaszTörlés
  2. Köszi Éva, jó sütögetést, majd meglátod ez a legfinomabb édes kelt tészta, én majdnem minden ilyen jellegű sütit ezzel készítek:-)))))

    VálaszTörlés