a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 26., szombat

Fasírt és uborkasaláta...


Egy szombati ebéd, semmi különös.
Egyszerűen csak finom.

Fasírt

bő 1/2 kg darált sertéslapocka, ha sokan vagyunk akkor 1-1,5 kg is kell
1 db vöröshagyma, nagyon apróra vágva
2 gerezd fokhagyma, szintén nagyon apróra
1 tojás
só, pirospaprika, bors
2-3 szelet kenyér /most ez volt /, áztatva - vagy 2-3 db száraz zsemle
zsemlemorzsa

Jól összedolgoztam a fasírt hozzávalóit, majd egy órát a hűtőben pihentettem, gombócoztam, majd zsemlemorzsában megforgattam, kissé ellapítottam és tálcára sorakoztattam.

Uborkasaláta... fokhagymásan... petrezselymesen... cukros ecetes lében

4-6 db fürtös uborka, vagy 2-3 db kígyóuborka, vékonyan legyalulva
2 gerezd fokhagyma, áttörve
3 dl víz, 4 ek.cukor, 4 ek.ecet, csipet só - a salátalének
petrezselyem, sok és apróra vágva, télen szárított is jó
pirospaprika csipet, bors csipet - a szórásra

Összeállítom az uborkasalátát, először a levét bekeverem egy tálban, én úgy szeretem, ha erőteljesen és egyszerre édes és savanyú, beleteszem az áttört fokhagymát, majd a gyalult uborkát, elkeverem, tetejét bőven meghintem petrezselyemmel, majd meghintem pirospaprikával és őrölt borssal, mert úgy jó, ha áll egy kicsit, ha összeérnek az ízei.


Olajat forrósítottam és kb. fél óra alatt megsütöttem a húspogácsákat. Ebből a mennyiségből 18 db lett. 
Most csak a salátával ettük, köret nem készült hozzá, de ha igen, akkor általában zsíros krumplit készítek, azzal a legjobb.
Tökéletes ebédünk volt egy pohár fehérborral.
                                                                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése