a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. július 7., szerda

Lucskoskáposzta kaprosan, tejfelesen, főtt füstölt csülökkel...









Ez a világ legjobb főzeléke, vagy egytál étele, szerintem.
Erdélyi étel, úgy tudom, az erdélyi szászok terjesztették el.
Végtelenül egyszerű, egészséges, és nagyon-nagyon finom.


1 db közepes fej új káposzta, de jó a régi fejeskáposzta is
1 cs.kapor
1-2 tk. szárított, morzsolt borsikafű /csombor/
olaj, liszt a rántáshoz
tejföl
1-2 ek. ecet /de nem fontos, elhagyható/

1 db füstölt csülök  /eredetileg sertésoldalas darabokkal készítik, vagy bármilyen más sertéshússal, lapockával,  combbal felkockázva, de szerintem a füstölt hús és leve, ad neki egy plusz finom ízt, karakteresebb, zamatosabb így./ 
Sima húsokkal is nagyon finom.

A füstölt csülköt, kuktában odatettem főni. Másfél órát főztem, majd kicsontoztam, lebőröztem, a sovány részeit felkockáztam, a többit kidobtam.
Közben a káposztát is megmostam, ketté vágtam, torzsáját kivágtam, először ujjnyi csíkokra, majd nagyobb kockára vágtam. Egy nagyobb méretű lábosba raktam, felöntöttem a csülök levével és még annyi vízzel, amennyi jól ellepte.
Hozzáadtam a felkockázott csülköt is /csak a sovány részét/, megfűszereztem a kapor és csombor felével /a másik részt a főzés legvégén adom hozzá, mert szeretem kiérezni az ízüket/, borsoztam és odatettem puhára főni. Ez kb. fél óra, az új káposztának nem kell sok idő, a csülök meg, majdnem teljesen puha volt már. Sózni nem kell, mert a füstölt lé és a hús is, elég sós.
Mikor letelt az idő, fehér rántást készítettem és besűrítettem. 
Én ezt az ételt mindenhogyan szeretem, akár főzeléknek, akkor nyilván több a rántás, de levesnek is, akkor vékonyabb a rántás. 
Összeforraltam, hozzáadtam a fűszerek másik felét, egy nagy pohár tejfölt kikevertem a forró főzelékkel és azt is hozzáöntöttem, végül  egy ek. ecetet is.
Még egyet forrt és elzártam.
Isteni finom lett.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése