a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 4., szerda

Madártej







Az egyik, rendszeresen készített,  kedvenc édességem, könnyű és nagyon  finom.
Tudom, hogy az eredeti recept rengeteg tojással készül és attól lesz sűrű a madártej leve, nos én jártam már úgy, hogy összeugrott a tojás, önthettem ki az egészet, így átálltam a pudingporos sűrítés módszerére, nekem így tökéletes és soha nincs probléma vele.
Leegyszerűsítettem a receptet a magam részére, nekem így bevált, mindig így készítem.

Az egész család imádja, kivéve a nagyobbik gyerekemet, hát ebben nem rám ütött a gyerek, kicsi korától nem volt hajlandó megkóstolni sem, ki tudja mit gondolt a kicsi fejével mi az, hogy a madárnak a teje? Na ezt nem.
Most, hogy már felnőtt azért nem eszi, mert nem édesszájú, készíthetek bármilyen édességet őt bizony nem érdekli, csak a sósak, a sajtosak, azok viszont jöhetnek rogyásig.

Hozzávalók:
1,5 l   2,8 %-os vagy ettől zsírosabb tej
1-2 vaníliarúd, vagy 2 tasak vaníliás cukor
6 ek. cukor
4 tojás
1 zacskó oetker vaníliapudingpor/tejszínpudingpor, a főzős /itt most a sűrítés miatt kell/
mazsola, egy jó maréknyi, nagyszemű  /szoktam aszalt meggyet is beletenni, azzal is finom, pikáns/
1 citrom héja reszelve







Egy lábasban odateszem a 4 ujjnyi vizet felforralom.

A tojásokat szétválasztom, a sárgákat 3 ek. cukorral, fehéredésig keverem robottal, sokáig, jó habosra, majd egy másik tálkában a pudingport, 3 ek. cukrot és 1 dl hideg vizet simára kavarok, majd félreteszem.

A fehérjéket kemény habbá verem, amikor már kezd habbá válni 3 ek. cukrot is adok hozzá. 
Amikor a víz felforrt, közepesre állítom a lángot, majd egy evőkanálnyi mennyiséget a csendesen zubogó vízbe csúsztatok, majd még kettőt hozzá. 3 adagnál többet soha nem főzök ki egyszerre többet, azért nem, mert megdagad és nem férnek el. Körülbelül fél percig főzöm, majd szűrőkanállal átfordítom a másik oldalára mindegyiket,és azokat is fél percig hagyom főni.
Egy nagy tálba szedem ki a lecsepegtetett habokat, olyan nagyba amibe majd az egész madártej belefér mindenestől. 
Mazsolát szórok közé és citromhéjat reszelek rá.

Amikor az összes habgaluska kész, felforralom a tejet, amibe belekapartam a vaníliarúd magját, és a feldarabolt rudat is. 
Közben újra simává kavarom a cukros, tojásos, pudingporos keveréket és a felforrt tejhez csorgatom
óvatosan, állandóan keverve, egészen kislángon. 
Egyet forralok még rajta, tehát ha egyet kettőt buggyan, már zárom is el. 
A habokra és mazsolára csorgatom óvatosan a forró madártejet, aminek isteni, átható vanília és citromhéj illata van, az egész lakást belengi, mindenhol érezhető. 
Szerintem az egyik legfinomabb illat.
Hagyom kihűlni -  bár egy adagot azonnal,úgy melegen megkóstoltam, /ki bírja megállni?/ amikor ilyen nagyon finom - majd megy a hűtőbe, hogy jéghidegen tudjuk fogyasztani.
Télen langymelegen esszük a hidegben, mert akkor is rendszeresen van nálunk.

Megjegyzés: lehet két zacskó pudingporral is dolgozni, akkor sűrűbb, krémesebb lesz, az egy zacskóval hígabb, ihatósabb az állaga.





Jó volt melegen is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése