a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 1., szerda

Fejtett babfőzelék... tejesen





Szeretjük a babokat, a nyári fejtettet különösen.
Jó, hogy lehet kapni télen is fagyasztva, mert így becsempésszük a nyári ízeket, zamatokat.

2 főnek:
1/2 kg fejtett bab /tökéletes fagyasztottból is/
1 db kis vöröshagyma
4 db babérlevél
tej, tejföl, só, bors
olaj, liszt a rántáshoz
ecet

A babot odateszem főni, annyi vízben amennyi ellepi.
/Ha van füstölt húsunk, füstölt húsoscsontunk vagy húsos szalonna végemaradék, azt előbb bő hideg vízben odatéve puhára főzöm, majd ezzel a lével teszem oda a babot főni, isteni íze lesz a főzeléknek./
Hozzáadom a babérleveleket, az apróra vágott vöröshagymát, borsozom és puhára főzöm.
A fejtett babnak nem kell sok idő, kevesebb mint 20-30 perc elteltével jó is.
Elkészítem a rántást, amit mindig, kivétel nélkül hideg tejjel öntök fel és besűrítettem a főzeléket, majd itt a végén sózom, nehogy a só megkeményítse a babot főzés közben.
Egy kb. kispohárnyi adag tejfölt is keverek hozzá, és végül még 1 ek. ecetet csorgatok bele, amitől kellemesen pikáns lesz az íze.

Ez is egy nyári főzelék, bár én minden évszakban szoktam főzni, mert nagyon szeretjük.
Fagyasztott fejtett babból ugyanolyan finom, mint a frissből.
Feltétnek lehet hozzá rántotta, tükörtojás, bundáskenyér, sült virsli, sült debreceni, fasírt, télen sült hurka, kolbász. stb.



konyhai csempedíszem

2 megjegyzés:

  1. Én mindig, ha olcsón kapok fejtőbabot, veszek egy-egy kilót, megtisztítom és lefagyasztom. Sajnos, készletemet most megdézsmálta a lányom, lehet, hogy ünnepekre már nem is marad. Pedig az újévet jó ezzel kezdeni.

    VálaszTörlés
  2. Mióta lehet kapni fagyasztott fejtettbabot csak abból csinálom a levest, főzeléket, szerintem ugyanis sokkal könnyebben emészthető, mint a szárazbab. Mi nagyon szeretjük, a gyerekek nálunk is állandóan dézsmálnak /nekem két felnőtt lányom van/, de hát ez az élet, mit is csinálnék annyi étellel, vigyék csak :-))))

    VálaszTörlés