a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 1., szerda

Stefánia vagdalt....azaz fasírt egyben sütve, főtt tojással


1 kg darálthús, legjobb, legízesebb sertéslapockából
1 nagy fej vöröshagyma, egészen apróra vágva
3-4 gerezd fokhagyma, szintén nagyon apróra
1-1,5 ek. só,
1-2 tk. bors,
2 púpos ek. pirospaprika
2 nyers tojás
4-5 zsemle vagy teljes szelet kenyér, vízben áztatva
4 db főtt tojás
zsemlemorzsa

A húst összegyúrom a hagymákkal, fűszerekkel, az áztatott, kicsavart zsemlével/kenyérrel, hozzáadom a nyers tojásokat. Kicsit hagyom állni, hogy összeérjenek az ízek.
Addig megfőzöm a 4 db tojást keményre.
Ez kevesebb, mint 10 perc, hideg vízzel jól lehűtöm, megpucolom.
Zsemlemorzsát szórok egy tálcára egyenletesen, erre terítem a húsmasszát laposan, majd a közepébe állítom a főtt tojásokat. A hosszanti oldalánál végig felhajtom a húst, mindkét oldalon, hogy befedje a tojást, fazonra igazítom. Ügyelek, hogy minden oldala zsemlemorzsás legyen, a teteje is, és óvatosan átemelem egy, kellően zsírozott vagy olajozott püspökkenyérsütő vagy őzgerinc formába.
Jól belelapogatom.


Vagy: a bőven kiolajozott formát meghintem nem kevés zsemlemorzsával, a fele mennyiségű fűszeres húsmasszát beleterítem, egyenletesen ráhelyezem a főtt tojásokat, majd a húsmassza másik felével betakarom, széleknél finoman összesimítom, a tetejét is bőven zsemlemorzsázom.
Kevés olajat csorgatok a tetejére, majd beteszem a sütőbe és kb.másfél óráig takaréklángon sütöm, azaz 180 fokon, amíg piros ropogós nem lesz a teteje.
Azért ilyen lassan és sokáig, hogy jól át tudjon sülni. Amikor láthatóan barnás, ropogós kérge sült, biztosan jó.



Kicsit hagyni kell hűlni, mert azon melegében, tűzforrón, frissen nem lehet jól szeletelni.
Hidegen már kitűnően.
Kiadós étel, feltét bármelyik főzelékre, körettel azaz krumplival vagy rizzsel tálalva önálló főétel, de én szeretem hidegen egy szelet kenyéren, szendvicsként, kovászos uborkával is.
Kitűnő vendégségre is.



2 megjegyzés:

  1. Egy húron pendültünk:) Én is sütöttem egy rendes dózist:) Hátom főzeléknek szolgált feltétéül: karalábéra, cukkiníra és lencsére tettem egy-egy szeletet. Azon túl ami hidegen elfogyott :) Én most nem tettem bele pirospaprikát, hogy ne égjen a gyomrom.

    VálaszTörlés
  2. Az enyém is a babfőzelékhez készült,meg imádom kenyérszeleten enni is,csak úgy.Ráadásul nem is tudom mikor volt utoljára, olyan régen nem ettünk.
    Most elgondolkodtam, ha nincs benn pirospaprika nem ég a gyomor??? A férjem szegény gyomorégős,mit szenved vele, minden létező szer van itthon ellene, de akkor legközelebb paprika nélkül lesz.

    VálaszTörlés