a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. december 31., péntek

Szilveszteri sajtosrudak




Persze nem csak szilveszterre érdemes megcsinálni, egyszerű, könnyű, gyors, finom, Duendénél láttam a receptjét, bármikor vendégségre, vagy csak úgy magunknak, amikor sósat ennénk.
Érdemes.

30 dkg liszt
30 dkg túró
20 dkg vaj, ha margarinnal akkor annak is 30 dkg-nak kell lennie
1 csapott ek.só

tetejére 1 tojás /kissé felverve/ kenni és reszelt sajt /kb.15 dkg/ szórásra, vagy magok 

Hozzávalókat összegyúrni, én a kenyérsütőgép, gyúrt tészta, 15 perces programjával dolgoztattam össze,
csodálatosan sima, egynemű lett, fóliába csomagolva ment a hűtőbe 1 éjre, mivel még tegnap állítottam össze.
Ha aznap akarjuk, akkor is 1-2 órára be kell tenni.
Ma délelőtt azután lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, amennyire csak tudtam, lekentem tojással, megszórtam reszelt sajttal, de bármilyen maggal is nagyon jó, pl.kömény, szezám, lenmag stb.
Picit sóztam is a tetejét, majd vékony, keskeny kis rudakra vágtam és sütőpapíros tepsire sorakoztattam.
Tepsinként negyedóra sülés elég ahhoz, hogy piros legyen, persze előmelegített sütőben.
Nem számoltam, de jó sok lett és nagyon finom.

Egy másik sajtosrúd variáció:  Mártika féle, talán a legjobb

30 dkg liszt
30 dkg reszelt sajt
20 dkg vaj

tetejére 1 tojás kenni, és reszelt sajt a szóráshoz

Elkészítése, szóról szóra mint fent, ez a  sajtos kicsit még ropogósabb, törékenyebb de szintén nagyon finom.
Egy volt kolléganőm P.Márti receptje, nagy becsben tartom, mert Mártika sajnos már nem él, de ahányszor készítem a sajtosát mindig emlegetjük őt, gondolunk rá és ez bizony sokszor van.






4 megjegyzés:

  1. Naggggyon gusztusos lett, Anikó! És örülök hogy ízlett! :) (Meg hogy jól emlékeztem hogy nem kell bele tojás... :) )

    Nagyon boldog új évet Nektek, szépet, tartalmasat, gazadagot! :) BUÉK!

    VálaszTörlés
  2. És nagyon finom is,rengeteget csináltam, de most ettem meg az utolsó 2 db-ot a reggeli teámhoz, nagy sikere volt,köszi a receptet:-)))

    Nektek is viszont kívánok minden jót, egészséget, boldogságot,anyagi biztonságot, és köszönöm a jókívánságokat, remélem így lesz, ahogy mondod!!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia Anikó, Deák Zsófi vagyok, anyu receptjét írtad, Ircsu hívta fel rá a figyelmem:) Nagyon jó a blog, gratulálok! A sajtosrúd receptje nekem is megvan, kockás lapra még tollal leírva:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsófika, de örülök, hogy írtál, igen Édesanyád istenien sütött-főzött, szerettem amiket készített, ti még kicsik voltatok, amikor összejártunk,szilvesztereztünk stb.,lehet nem is emlékszel már ezekre.
    Őrizd nagyon a receptjeit, és ha tudod mindig csináld meg,a gyerekeidnek majd tovább kell adni, ha lesznek, ezek fontos dolgok.
    Nagyon sokat emlegetjük Édesanyádat, szerettem őt.
    Fruzsinát és Édesapádat is sok-sok szeretettel üdvözlöm.
    Köszönöm, hogy nézted a blogot és főleg ha tetszik, ez nekem egy ragyogó hobby, élvezem nagyon:-))))

    VálaszTörlés