a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. május 30., hétfő

Másik sajtos ropogós...azaz juhtúrós-sajtos rúd




Ez a másik sajtosrúd recept, amit nagyon érdemes elkészíteni.
Másnap is friss, ropogós, törékeny, már ha marad belőle.



Itt is 2 főre adom a mennyiséget, nagyobb családnál, társaságnál értelemszerűen duplázni kell!!!

30 dkg liszt
30 dkg vaj
30 dkg juhtúró
1 ek. só
1 tk. őrölt bors

tetejére: köménymag, szezámmag, lenmag, reszelt sajt stb.
1 tojás kissé felverve a kenéshez




A kenyérsütőbe tettem bele mindent, a lisztet, elmorzsolva a vajat is és a juhtúrót is rá, majd a fűszereket és a tésztagyúró 15 perces programján összegyúrattam a géppel.
Mikor kész, fóliába csomagoltam és egy éjszakára betettem a hűtőbe pihenni, akinek nincs ennyi ideje az 2-3 órára minimum tegye be. Ugyanis minél tovább pihen annál jobb lesz.
Másnap lisztezett deszkán kinyújtottam kisújjnyi vastagra, felvert tojással lekentem és vastagon megszórtam köménnyel, mi nagyon szeretjük a köménymagot, szeretem különösen elropogtatni.
Begyújtottam a sütőt, majd derelyevágóval elkezdtem darabolni a tésztát és tepsire rakosgatni.
Mikor az összes tepsin volt, megkezdtem a sütését, 15-20 perc kellett egy-egy tepsinek, hogy pirosra süljön.
Langyosan a legfinomabb, mire az összes kisült, addig én legalább egy tepsi adagot megettem.
Egész életemben édesszájú voltam, most is, de újabban nagyon érdekelnek a sós-sajtosok is
Nem lehet ellenállni neki, de miért is kéne????

Mire este a BL döntő kezdődött - tulajdonképpen arra sütöttem - 3-4 darab árválkodott a tál alján.
Falatka is állandóan ott kuncsorgott egy-egy darabkáért, neki is ízlett.





2 megjegyzés: