a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. május 8., vasárnap

Tejfölös hús





Wise Ladynél láttam ezt a receptet még pár héttel ezelőtt, ma döntöttem úgy, ez lesz az ebéd.
Jellegében, ízében hasonlatos a savanyú vetrecéhez, talán ez egyszerűbb készítésű.
Mindenesetre gyorsan készen volt, és szokatlanul korán ebédeltünk.
Szeretjük a szószos húsokat, és nem lehet mindig vadast enni.





fejenként 1-2 szelet karaj /lehet tarja, vagy szép sertéscomb szelet is, vagy csirkemell-pulykamell szeletek is/
jóféle fűszerkeverék
olaj
2 db vöröshagyma, szálasra vágva
2-3 tk.majoranna
só,bors
1,5 dl száraz bor /mindegy fehér vagy vörös/
1 ek.liszt
2-3 dl tejföl

A hússzeleteket jól bedörzsöltem "mustáros grillpác" fűszerkeverékkel még reggel és így órákat állt a fűszerben, nagyon jót tett neki.
11 órakor egy nagy serpenyőben olajat forrósítottam és a hússzeleteket mindkét oldalukon átpirítottam, kivettem és félretettem. A visszamaradt zsiradékra rászórtam a hagymát, azt is átpirítottam majd visszatettem a húsokat, ráöntöttem a bort és rászórtam a majorannát, borsot és lefedtem. Jó egy órán át párolódott az egész, közben néha rápillantottam, nem kell-e rá egy kis víz. Amikor tökéletesen, omlósan puha lett behabartam lisztes tejföllel, még egy kicsit rotyogtattam, és kész is volt.
Köretnek zsemlegombócot tálaltam mellé, receptleírása a köreteknél, azaz itt.
De lehet spagettivel vagy makarónival is tálalni, egyként finom.



Jók, kiadósak és nem gyomor terhelő ételek ezek a szószos húsok, mint például a vadas, a savanyú vetrece és ez a tejfölös is.
Mi legalábbis nagyon szeretjük mindegyiket.






2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! :) És zsömlegómbóccal isteni lehetett, imádom.
    (mi két napig család kedvencét ettünk most, mert a rakottas ételekből nem tudok egyszerűen kis adagot csinálni...)

    VálaszTörlés
  2. Én semmiből nem tudok keveset készíteni, annyira bennem van a nagy adag, újra kell tanulnom, azért nincs is annyi bejegyzés, mert vagy ugyanazt esszük, vagy olyat ami már fenn van.
    A zsemlegombócot mi is imádjuk, amiatt lett a tegnapi ebéd egyáltalán, de finom volt:-))))

    VálaszTörlés