a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. július 9., szombat

Sárgabarack "mérgezésünk" van


Aki csak meglátja a mai menüt, mindenki tudja mit értek mérgezés alatt.

Hajnalban újabb 9 üveg lekvárt főztem be, holnap korán reggel az utolsó adag lekvárkészítés lesz még és vége a befőzésnek, hurrrrrrrá!!!!
Kimerült vagyok, nem is a munkától, hanem ettől a piszok nagy melegtől, ezt egyszerűen nem bírom ill. nagyon nehezen viselem.

Szóval a mai ebéd:




Jéghideg sárgabarack-krémleves, tejszíngombóccal

A szokott módon felforraltam fél liter fűszeres vizet, cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, 5 percig forraltam, addig a barackokat beledaraboltam egy másik fazékba, rászűrtem a forró folyadékot úgy, hogy már ne kerüljön bele darabos fűszer, botmixerrel pürésítettem és újra felforraltam, közben keményítőt kikevertem kevés vízzel és forrás után besűrítettem a levest, vagy egy tasak oetker tejszínpudingot kikeverek hidegvízzel és ezzel sűrítem be a levest, legvégül tejszínt locsoltam bele, hogy krémes legyen a végeredmény.
Mikor kihűlt, ment a hűtőbe.
Tálaláskor tejszínhabot nyomtam a közepébe.



Fűszeres csirkecomb kovi ubival

Ezt valakinek a blogján láttam, elnézést kérek de nem tudom kién, mindig fel szoktam írni, hogy tudjak hivatkozni a receptet megjelenítő blogjára, most nem tudom megtenni, de ha látja akié a recept és szól azonnal beírom ide.

4 csirkecomb
3 ek. liszt
1 tk.pirospaprika
1 tk.só
1 tk.őrölt kömény
1 tk.őrölt bors
1 nagy pohár tejföl
4 gerezd fokhagyma, áttörve, belekeverve a tejfölbe
15 dkg füstölt sajt reszelve

A lisztet az összes fűszerrel jól összekevertem, majd a combokat egyenként beleforgattam, mindenütt jól befedje.Egy tepsit kiolajoztam és beletettem a combokat, a maradék fűszeres lisztet is még rászórtam, a fokhagymás tejföllel vastagon bekentem, majd fóliát borítottam a tepsire és a sütőben 40 percig párolódott.
Ekkor levettem a fóliát és minden combra bőven szórtam reszelt sajtot és visszatettem, amíg jól rásült.
Ropogós kovászos uborkával ettük.
Ez volt ma a legüdítőbb fogás a sok barack között.




Sárgabarackos egyensúlytészta, a szokásos módon elkészítve, bőven megszórva fahéjjal és barna cukorral, csalódást nem okoz, nagyon finom, mindegy milyen gyümölccsel készül.
/Lásd: meggyes süti délutánra, az is így készült/

25 dkg cukor
25 dkg puha vaj
5 tojás szétválasztva, a fehérje kemény habbá felverve
25 dkg liszt
1 tasak sütőpor
1/2 dl rum

A cukrot fehéredésig keverem a vajjal majd egyenként megy bele a tojások sárgája, végül felváltva a sütőporos liszt meg a fehérjehab, legvégül pedig a rum. Miután jól kikevertem sütőpapíros tepsibe simítom, nem híg a massza, a keverőkanállal elsimítom és rárakom szép sorban a felezett barackokat a gömbölyű felükkel felfelé.
180 fokra előremelegített sütőben aranybarnára sütöm, kihűlve kockázom és bőven porcukrozom.
Ennek a tésztának az előnye, hogy bármilyen idény gyümölccsel süthető, minddel isteni finom.
Nagy kedvenc még a szilvás, meg a meggyes is.

Arról már nem is beszélve, mennyi barackot eszem csak úgy, jártamban-keltemben.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta az egész menü! Szívesen írnék olyat, hogy kitartás, már nem tart olyan sokáig ez a nagy meleg...De, legalább a barackokkal hamarosan végzel.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedvemre való menüt állítottál össze.

    VálaszTörlés
  3. Lányok, a menü jó volt, az időjárással van bajom, szeretem a nyarat, de ezt az örökösen forró júliust nem, pedig ilyenkor van a szülinapom, de én vagyok az egyetlen a világon aki utálja a születése hónapját, miért nem lehet állandóan 25 fok körül a hőmérséklet, na én akkor érzem jól magam, de júliusban ez kizárt, legalább a barackbefőzésnek a holnapi nappal vége, még egy barackos gombóc-nudli ebéd lesz, és utána egy darabig nem akarok sárgabarackot látni sem:-)))))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta a menűd! A sültcsirkét és a sütidet bevállalnám kóstolásra. Milyen jó lesz neked az a sok eltett gyümölcs majd télen!Elhiszem hogy belefáradtál .

    VálaszTörlés
  5. Juj, közeleg a szülinapod? :-))

    A menüd világbajnok, szívesen lettem volna vendég!

    Én nagy nyárimádó vagyok, de tegnap délután, a 39 fokban már semmi és sehogy sem volt jó, ültő helyemben patakzott rólam a víz - mindenhonnan... Inni, inni, inni! Vagy sok dinnyét enni :-)

    VálaszTörlés
  6. Éva, igen belefáradtam egy kicsit, most 2 napig szinte semmit nem csináltam, olyan jó volt, bár éjjel nem tudok aludni a melegtől, néha bemegyek a spájzba és nézegetem a lekvárokat, olyan szépek, jó lesz télen:-))))
    Fogadok jövőre nem lesz ennyi barack a fán:-)))


    Vkikém közeleg, de hányadik, brrrr, ne is beszéljünk róla, amire nem gondolunk az nincs is:-))))
    Eszméletlen meleg van, mi is tegnap este 8-kor sütöttünk húst, egy kis salátával, mert akkor már tűrhető volt a hőmérséklet kint, de bent a ház nagyon meleg, pedig mennek a ventillátorok, de nem lehet aludni sem, éjjel fél kettőkor bolyongok hideg vizet inni:-)))

    VálaszTörlés