a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. április 3., kedd

Almás muffin és Banánkenyér







Az elmúlt hétvégén ez a két sütemény készült.
Eddig  egyáltalán nem jeleskedtem muffin ügyben, nem is érdekeltek az ilyen irányú receptek, bár muffinsütőm azért van egy ideje, de inkább csak dísznek, mert soha nem használtam. Épp a múltkor láttam valahol, hogy tükörtojást sütött valaki a muffinsütőjében, jópofa ötletnek tartottam, legalább valamire lehet használni, gondoltam én.
Na erre a nagyobbik lányom hozott egy receptet, hogy ezt süssük és kóstoljuk meg, mert nagyon finom. Nekiálltunk és láss csodát, isteni lett, olyan pillanatok alatt fogyott el, mint a szél.
Gyorsan bekevertünk egy másik adagot is, az is kevésnek bizonyult.
Harmadszorra már a banánkenyér készült csak a változatosság kedvéért, Latsia receptje alapján, amin csak egy egész picit változtattam.



Almás muffin


20 dkg liszt
1 sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
20 dkg barnacukor
1 tojás
2 dl tej
0,5 dl olaj
egy marék mazsola
1 db savanykás alma, ki kockákra vágva
fahéj legalább 1 ek.

A fenti sorrend szerint mindent összekevertem, hagytam 10 percig állni, addig kipapíroztam a formát, majd két kanál segítségével mindegyik lyukba belekanalaztam a masszából  félig töltve csak meg, mert sütés közben megnő.
Előmelegített sütőben, közepes tűznél kb. 15 percig sütöttem és tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e. Az alma finom szaftos marad benne, a barnacukortól és a fahéjtól szép meleg színe és illata lett, a mazsolát is imádom minden sütiben, amibe csak lehet tenni.
Nagyon ízlett.
Tudom, hogy muffin ügyben a variációk végtelenje áll rendelkezésre ízre, színre, illatra, de ez az egyszerű kis almás ez biztosan a legnagyobb kedvencem marad.













Banánkenyér mogyoróval, mazsolával, aszalt sárgabarackkal és szilvával






első tál:
3/4 csésze liszt
3/4 csésze zabpehely
1 sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
1 ek. fahéj
csipet só

második tál:
1/2 csésze barnacukor
2 db banán villával összetörve, szétnyomkodva
1 tojás
3/4 csésze kefír vagy joghurt, vagy tej, ami épp van otthon
1/4 csésze olaj

kisebb tálka:
egy marék mogyoró
egy marék mazsola
egy marék aszalt sárgabarck, apróra vagdalva
egy marék aszalt szilva, apróra vagdalva

de bármilyen aszalt gyümölcs jó ami csak van otthon

Minden tál tartalmát szépen összeforgattam, a szárazakhoz a nedveseket és utoljára a magokat és gyümölcsöket. 10 percig pihentettem, majd szilikonos gyümölcskenyér formába simítottam a masszát.
170 fokra előmelegített sütőben, kb. 40-50 percig lassan sütöttem, tűpróbáig!!!.
A formában hagytam kicsit hűlni és később borítottam tálra.
Porcukrozva, vastagon szeletelve tálaltam.
Kiérződik néha a banán íze, az aszalt gyümölcsöké is, nagyon finom, fűszeres, kellemes délutáni süti.
Lehet hozzá adni vaníliafagyit, lekvárokat, vaníliakrémet, csokiszószt, de magában egy csésze kávéval, kakaóval vagy teával is szuper finom.
Biztosan többször fogom megsütni.






3 megjegyzés:

  1. Roppant egyszerűen elkészíthető finomságok!

    VálaszTörlés
  2. Képzeld ma én is muffint sütöttem, már sokadjára, teljesen rákaptam, beletettem egy egész mikulás csokit és mindegyikbe egy kanál diós-körtés lekvárt! :DD Olyan hamar készen van és olyan jó édesség utáni vágy csillapító! A banánkenyér nagyon tetszik, el is mentem magamnak, mert szeretem reggelire tejjel az ilyen sütiket! :))
    Legyen kellemes, szép nyárias húsvétotok! :)) Puszillak! :))

    VálaszTörlés
  3. Igen lányok ebben ez a jó, hogy tök egyszerű kis kevert sütik, pillanatok alatt összedobhatóak és finomak, átértékeltem a muffin sütést egy kicsit :)))))
    Barbikám viszont kívánom én is a szép húsvétot, de sajna nagyon mondják a lehűlést, azt hiszem nem lesz nyárias se nálatok, se nálunk, tudod közel vagyunk egymáshoz, mindig mi kapjuk az elejét az esőnek, szélnek, hidegfrontoknak:-))))

    VálaszTörlés