a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. április 11., szerda

Dupla csokis csodasüti... azaz csokiszerelem



Csokifüggőknek szigorúan ajánlott, mint nekem is, ez tényleg egy csodasüti és milyen pofon egyszerű.
Ugyanis bögrés, a bögre mérete tetszés szerinti, aki nagyobb adagot akar az 4 dl-sel indítson, én így kezdtem rögtön, de persze mindent ugyanazzal a bögrével kell kimérni.
Duendétől van a recept, már akkor az ő blogján őrületesen szemeztem vele, de mindig valamiért halasztódott, na aztán most húsvétkor a joghurt-torta mellett ez volt a másik fő attrakció, a családomnak ez jobban is ízlett, mint a másik.
Szerintem meg tökéletesen kiegészítették egymást.
Azonnal felkerült az állandóan készítendők közé, ugyanis van három bőrkötéses, kézzel írható, régies, nagyon szép kiállítású receptes könyvem, amibe csak a nagyon tuti, nagyon sikerült, szigorúan csak családi kedvencek kerülhetnek bele, tényleg csak az utókor számára legyen meg kézzel foghatóan. Egy már betelt, jelenleg a második töltődik.
Na oda is beírtam.



Sütőforma: 27 cm-es körátmérőjű
Bögre: 4 dl

Sütőformát vastagon kivajaztam, az oldalát is.
Sütőt begyújtottam.


Tészta:
1 bögre liszt
1 tasak sütőpor
1/4 bögre kakaópor
3/4 bögre cukor /én barnacukrot használtam/
1/2 bögre tej
1 tojás
5 dkg olvasztott vaj

Egy nagy tálban az összes hozzávalót összekevertem, muffintészta sűrűségűnek kell lennie, ne legyen híg. Szépen belesimítottam a formába. Ugyanabba a tálba kell összekeverni az öntet hozzávalóit csomómentesre, majd óvatosan a tésztára önteni.

Öntet:
1/4 bögre barnacukor
1/4 bögre sima kristálycukor
1/4 bögre kakaópor / na én itt 20 dkg olvasztott étcsokit használtam, mivel a tésztánál elhasználtam az összes itthon levő kakaóport, komolyan majdnem szívrohamot kaptam, amikor kiderült, hogy húsvét és minden zárva, és nincs itthon kakaópor, azt hittem dugába dőlt az egész sütés/
3/4 bögre forró víz

Amikor ráöntöttem a tésztára, a formát betettem a sütőbe és kb. 25-30 perc sülés szükséges, sütő függő, nálam 25 perc sütés elég volt, tűpróbával ellenőriztem átsült-e.
Ekkor derül ki az érdekessége, ugyanis sülés közben az egész megfordul, a tészta kerül felülre, ezért lehet tűpróbával ellenőrizni és a csodálatos kakaós/csokis öntet alulra.
Csak langyosan érdemes tálalni és kanállal, mert így minden adagnál van tészta is és csokiszósz is és vaníliafagyival. Sokkal.
Valami mennyei.

Ha minden törik-szakad és kiderül nincs itthon kakaópor, na akkor olvasztott étcsokival is kitűnő, és megsüthető, legalább ezt is megtapasztaltam.
Az olvasztott csokitól féltem, hogy keményebb lesz, ha majd hűl az egész,  de nem, végig szottyos maradt, ahogy kell. 
/családom egyes tagjait rajtakaptam, amikor a maradékot már hidegen, lopva kanalazgatták és nem hagytak nekem, csak a forma oldalán egy keveset, nyalakodni/ 

Igazad van Duende, csoki és karamell fagyival is valószínűleg ugyanolyan nagyon finom lehet, mint a vaníliával, meg szerintem édes tejszínhabbal is. És/vagy karamell öntettel is, jó sokkal.
Ezekkel mind-mind ki fogom próbálni, mert élek-halok az ilyen desszertekért.
Jó volt hozzá a pár szem eper is.
Szóval egy nagyon finom, csupa csokis, csokiszerelem sütemény a végeredmény, édesszájúaknak egy ízorgia.
Nagyon köszönöm a receptet.


12 megjegyzés:

  1. :)) Rendkívül örülök, hogy ennyire ízlett Anikó! :) Én is imádom. Főleg mert egyszerre isteni és egyszerre végtelenül egyszerű. :)

    Hm. Az eper milyen jó ötlet hozzá! Vagy majd a málna... ha lesz. :)
    És milyen jó hogy írtad a csokit, az jutott eszembe, hogy valamelyik nap elkészítem: fehércsokisan! Köszönöm az ötletadást Anikó. :)
    Csak azt asszem előtte olvasztani kell, mert másképp olvad, mint az igazi csoki. Már jártam úgy, hogy nem megolvadt a sütőben, hanem megsült. De ha tejben vagy tejszínben előzőleg feloldom, akkor jó lehet. Az eper adta az ötletet, mert fehércsokival is isteni lehet így eperrel...

    VálaszTörlés
  2. Duende nagyon ízlett, a csokit én is felolvasztottam előtte, sőt a kakaópor miatti idegességemben majdnem leégettem, de végül észbekaptam, és úgy kavartam az öntethez, kiváló ötlet fehércsokisan is, biztos jó lesz, de az is olvasztva persze, na majd várom a végeredményt. Az eper is véletlen, egy dobozzal vettem, mert nem bírok ellenállni ha meglátom, szép érettnek tűnt, gondoltam úgy sem lesz íze, mert nem magyar, na erre finom édes volt, bár spanyol, legközelebb már csak akkor veszek, ha szabadföldi magyar lesz kapható, mert az az igazi:-))))
    /Holnap teszem fel a töltött húst./

    VálaszTörlés
  3. Csokifüggő vagyok, magamra ismertem :-))) Szuperjól néz ki ez a cucc!

    VálaszTörlés
  4. Vikikém, akkor egyformák vagyunk, feltétlen készítsd el, mert baromi egyszerű, és valami isteni finom, de fagyi legyen otthon hozzá, mert elengedhetetlen:-)))))

    VálaszTörlés
  5. Kíváncsian várom. :) A levesed is nagyszerű, a maradékokból. Én is hasonlót főztem ma a maradék sonkából-kolbászból, az alapja meg csalán és medvehagyma lett. :)
    És rengeteg kalácsot találtam sütni, úgyhogy a második fogás kalácsfelfújt lett, isteni. Narancslekvárral és dióval. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet ez a sütid, majdnem olyan mint a bögrés sütemények. Szeretem az ilyen egyszerű és nagyszerű recepteket.

    VálaszTörlés
  7. Duende rakd fel a kalácsfelfújtat, olyan jó kis egyszerű édesség:-)))))

    Éva pont olyan, mert hogy bögrés, egyszerű, gyors és nagyon finom, készítsd el, imádni fogjátok:-)))

    VálaszTörlés
  8. Brutál csokis! Imádom és máris mentem :))))

    VálaszTörlés
  9. Petra ízleni fog a családodnak:-)))))

    VálaszTörlés
  10. Nagyon tetszik, és a fehér csokis verziót választanám!! Az a jó, hogy kakaóval készíthető és én azokat jobb szeretem az étcsokistól! :) Nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  11. Barbi nagyon jó ötlet a fehércsokis, csináld meg, lehet én is megfogom:-)))))

    VálaszTörlés
  12. A fehércsokisat kipróbálom, mert van hozzávalóm :)

    VálaszTörlés