a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 1., szerda

Szilvás lepény...





Igazi nyári sütemény.
A legfinomabb gyümölcsös lepény, szerintem.
Már minden létező gyümölccsel készítettem, cseresznyével, meggyel, sárgabarackkal, őszivel, almával, körtével, szőlővel, minddel finom.
De a legfinomabb talán a meggyel és a szilvával. Nekem.


Egyensúly tészta:

25 dkg puha vaj
25 dkg cukor
vaníliás cukor
5 tojás szétválasztva, fehérjét kemény habbá verve
25 dkg liszt
1 sütőpor
1dl rum
őrölt fahéj, porcukor
1/2 kg szilva, magozva

A fehérjét felverem kemény habnak.
A vajat a cukrokkal habosra, fehéredésig keverem, majd egyenként jól kikeverem a tojássárgákkal, beleöntöm a rumot végül felváltva hozzáadom a sütőporos lisztet és a fehérjehabot.
Vajazott, lisztezett tepsibe simítom a tésztát, nem folyós, inkább sűrű krémes állagú, szépen elegyengetem, egyenletesen ráteszem a szilvát, lehetőleg mindenhová jusson. Őrölt fahéjjal bőven meghintettem és még 2 e. kristálycukorral, ettől kicsit karamelles ropogós lesz a teteje.
Előmelegített sütőben, most már alsó-felsőn 180 fokon sütöm kb. 20-25 percig, vagyis amíg aranybarna nem lesz a teteje.
Ez volt az első sütemény az új sütőben, izgatott voltam, de jól vizsgázott a sütő.
Akinek sima gáztűzhelye van, előmelegítve 4-es fokozaton süsse 20-25 percig és ellenőrizze tűpróbával.
Kihűlését követően bőven porcukroztam és nagy kockákra vágtam, de bármilyen tetszőleges formára lehet szeletelni.

Bármilyen gyümölccsel egyszerű de nagyon finom süteményünk lesz.

Forrás: Lajos Mari 1984-es kiadású "99 gyümölcsös édesség"











14 megjegyzés:

  1. Jó kis puha finom sütike...Én pitét sütöttem szilvával, hamarosan felkerül. nagyon guszta! Cicc-mic hogy van?

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon jó ízű, puha, szaftos a sok szilvától.
    Állatkáim jól vannak, igyekszem hűvösen tartani a házat, ne legyen nagyon melegük, ne szenvedjenek túlságosan, köszi az érdeklődésedet.
    Remélem a ti kiskutyátok is jól van, nagyon édes a képeken:-))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak néz ki ez a süti. Most elfogadnék egy szeletet, mivel nagyon nincs időm sütni. Épp ma akartam írni, hogy remélem nincs semmi bajod, mert már egy hete, hogy hallottam rólad. Puszillak.

    VálaszTörlés
  4. Pont valami ilyesmire készülök, csak kelt tésztával szeretném készíteni. De nagyon jól néz ki, igazi szaftos lepény, anyukám szinte minden vasárnap készített valamilyen hasonló sütit:)

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretem nagyon a szilvás sütiket.Apai nagymamám készített sokat gyerekkoromban, ott kedveltem meg.

    VálaszTörlés
  6. Marika, a világon semmi bajom, hacsak az nem, hogy melegem van, keveset főzök, hideg gyümölcsleveseket, körözöttes kenyereket, dinnyéket, lecsókat eszünk, főtt kukoricát, madártejet, ezek mind fent vannak már, inkább olvasok, meg nézem az olimpiát. Gondolom, ha majd jön a hűvösebb idő beindulok és többet fogok sütni megint:-)))))Köszönöm, hogy gyakran benézel és hiányolsz:-)))))



    Trollanyu, kelt tésztával is finom lesz biztosan, ez az enyém olyan könnyű, nyárias, mert itt megint igen meleg van, a hétvégére 37-39 fokot mondanak, előre rosszul vagyok:-)))



    Aleda nálunk is a nagymamák állandóan sütöttek minden vasárnap volt valami finomság, nyáron meg ilyen gyümölcsösök, nagyon szeretem ezeket, szerintem ez a legjobb lepényalapsüti:-))))

    VálaszTörlés
  7. Irány a konyha, van szilvám is, körtém is, köszi a jó receptet, Anikóm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nem bánod meg, mert egyszerű és nagyon finom, minden gyümölccsel működik, barack, alma, körte, szilva, még szőlővel is, jó étvágyat hozzá :-))))

      Törlés
  8. Finom bizony, a fele tepsi együltünkben elfogyott :D Körtés-szilvás lett, ahogy terveztem, a recept megy a kedvencekhez, köszi :) Legközelebb almaszeletekkel sütöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska nagyon örülök, hogy ízlett, próbáld ki mindenféle más gyümivel is, leszűrt befőttel is jó.
      Nálunk ez az örök gyümölcsös lepény:-)))

      Törlés
  9. Kedves Anikó!

    Mekkora méretű tepsiben kell sütni?
    Ez a sütemény magas lesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga, igen, magas lesz, ez amit a képen látsz ez a tepsi méret: 25x35 tepsiben lett sütve a fent megadott recept.

      Törlés
  10. Kedves Anikó!

    Nem tartok itthon rumot, ki lehet hagyni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy ki lehet, de ízesebb azzal. Sütőrumot használj, az nem alkohol !!!!!

      Törlés