a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. március 3., vasárnap

Tiramisu.....kókuszos



Na megint beletenyereltem egy isteni finomságba Aleda révén, amikor nála megláttam, átgondoltam van itthon hozzá minden és azonnal álltam is neki, mindez tegnap reggel volt, délutánra össze is ért.
Eszméletlenül finom, krémes, habos, kókuszos, likőrös az egész.
Egyszerűen megőrülök az ilyesmiért.


Krém:
 4 tojás szétválasztva /tojás helyett használhatunk mézet, ahány darab a tojás, annyi evőkanálnyi méz legyen/
10 dkg cukor, ha mézet használok tojás helyett akkor csak 5 dkg a cukor
vaníliás cukor ízlés szerint
25 dkg mascarpone
kb. 2-3 ek. kókuszlikőr, lehet több is  /ha épp nincs otthon akkor jó a rum vagy a rumaroma is bele/
5-10 dkg kókuszreszelék, a krémbe is meg a tetejére is

A tojásfehérjéket nagyon kemény habbá felvertem.
A sárgáját vagy a mézet a cukrokkal, a mascarponeval, a likőrrel, és 5 dkg-nyi kókuszreszelékkel jó krémesre kikavartam kézi robottal, majd már fakanállal óvatosan belekevertem a fehérjehabot is.
Méz használata esetén nincs fehérjehab, anélkül is jó, de használhatunk 1-2 dl zsíros habtejszínt habbá felverve és a krémbe keverve.

Áztatás:
2 -3 dl tej
2-3 ek. kókuszlikőr /lehet helyettesíteni rummal vagy rumaromával is/
annyi babapiskóta amennyi a tálunkba belefér, amiben összeállítjuk

egy réteg jól beáztatott babapiskóta, egy réteg krém... és így tovább, amíg tart
legfelülre természetesen krém kerüljön
tetejét vastagon meghintettem kókuszreszelékkel és ment is a hűtőbe jó pár órára

Tálalásnál elbír egy kis tejszínhabot, na jó nem is kicsit, mehet rá jó sok is.
Egyszerűen imááádom.
Köszi Adél ezt a hatalmas ötletet.


7 megjegyzés:

  1. Ez tényleg finom lehet, és azért is elnyerte a tetszésem, mert nincs benne feketekávé. Ugyanis az eredetiben van, de én nem iszom kávét, sütiben pedig végkép nem jöhet szóba sem.
    Nekem is van egy kávé nélküli tiramisu receptem az is finom. De ebben is amit most Te készítettél a kókusz is a kedvencem. Minden kókuszos süti jöhet.

    VálaszTörlés
  2. Nálad is istenien néz ki! Csábító:-)

    VálaszTörlés
  3. Mennyei lehet, már Aledánál is megcsodáltam. Legközelebb én is elkészítem. Nagyon különleges lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nincs mese ezt biztosan elkészítem! :) Már ránézésre is összefut a nyál a számban! :))

    VálaszTörlés
  5. Lívia én sem iszom kávét soha, de sütiben nincs bajom egy kevéssel, viszont én meg nyáron a tojás miatt nem szívesen készítem, na arra meg a méz helyettesítő, asszem annyi ek. méz kell bele mint ahány tojás menne, de fent van az is a receptek között. De ez a kókuszos krém ez valami csoda, nagyon finom lett, persze sokat dobott rajta a kókuszlikőr is:-))))

    HajniZoli, Krisztina, Barbi, ha valami igazán finomat akartok, hát ez az, eszméletlenül jó, de a likőrt ki ne hagyjátok mert az nagyon fontos, esetleg helyette a rum is elmegy talán. Feltétlen dobjátok össze, tuti siker:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom koffeinmentes kávét lehet kapni,hacsak nem magával a kávé ízével van a baj.Én az igazitól nem tudok aludni,ezért mellőzöm a sütikben is:)

    VálaszTörlés
  7. Kotaliza köszi aranyos vagy, de nálam valami kávémérgezés történt vagy kávéallergia,kb 30 éves koromban egy reggeli kávétól rosszul lettem és azóta nem tudom meginni, de még a jegeskávét sem,
    pedig szeretem a tejeskávét, néha amikor nagyon megkívánom a "Maci" kávépótlósból készítek, amit gyerekek is ihatnak, azt szeretem nagyon:-))))

    VálaszTörlés