a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. október 23., szerda

Székelykáposzta és Zsemlerétes


Ma nagyon finom ebéd sikeredett.
A székelykáposzta nagyon nagy családi kedvenc, én személy szerint annyira szeretem, hogy képes vagyok reggelire is, sőt hidegen is megenni. Csodás egy étel.
Most kivételesen nem marhahússal és pirospaprikásan készítettem, hanem sertésoldalassal, füstölthússal és sápadtan.
De mindegy is, egyként nagyon finom az összes variációja.

A zsemlerétes pedig egy zalai falucskából való édesség, vagy desszert, Nagyrécséről, nem messze Nagykanizsától,  most, hogy elkészítettem, hasonlatos a máglyarakáshoz, talán kicsit gazdagabb, krémesebb állagú, ízvilágú.
Mindenkinek szívből ajánlom elkészítésre, egy jó tartalmas leves vagy egytálétel után.
Nagyon finom.





Székelykáposzta oldalassal és főtt füstölt sonkával

1/2 kg füstöltsonka egy darabban
1 kg sertésoldalas, kis darabokra vágva
1 fej fokhagyma, gerezdekre és apróra vágva
2-4 babérlevél
1 tk. szemesbors
1 tk. egész kömény

1 ek. szárított lestyán
1 ek. szárított borsikafű
1 db nagy vöröshagyma egészben
1 db hegyes erős paprika
1 kg savanyúkáposzta

Annyi vízben ami épp ellepi, odatettem a sonkát főni az összes fűszerrel, amikor majdnem puha, ment mellé az oldalas is és tovább főztem, amikor a húsok szinte már jók, akkor teszem hozzá a nem kimosott !!! savanyúkáposztát, ekkorra már csak kevés a lé, abban párolom puhára a káposztát is.
A végére egy jó sűrű szaftú nagyon finom egytálétel születik, ami friss puha kenyérrel és bőven tejfölözve a konyhaművészet egyik csúcsa szerintem.




Zsemlerétes vaníliaszósszal
/forrás: Izőrzők-Nagyrécse/

1./ Egy tálban jól összekeverni és félre tenni, hogy a dara tudjon duzzadni:
2 egész tojás
8 ek.cukor
vaníliáscukor
1 nagy pohár tejföl
4 ek,búzadara

2./ Tejeslábasban felforralni:
7 dl tej 
1-2 ek.cukor
1 vaníliarúd és a kikapart magjai

3./ Egy másik tálba citromos vizet tölteni:
5-6 db alma tisztítva, hámozva és vékony szeletekre vágva bele a vízbe

... és még: 
5 db zsemle, ujjnyi vastag szeletekre vágva
őrölt fahéj 1 ek.cukorral elkeverve
10 dkg mazsola
10 dkg őrölt dió
kevés puha vaj és zsemlemorzsa egy közepes méretű tepsi kikenéséhez és szórásához.

Összeállítás:

A tepsit kikentem és beszórtam zsemlemorzsával.
A zsemleszeleteket a forró vaníliás tejben megforgattam és a tepsi alját kiraktam úgy, hogy félig egymásra is kerüljön, rés ne maradjon, az áztatott zsemlék teljesen és szorosan töltsék ki a tepsi alját.
Erre szórtam az összes mazsolát és diót egyenletesen, majd betakartam az almaszeletekkel, amire bőven szórtam a fahéjas cukrot.
Amikor ez megtörtént, rákanalaztam a tojásos-darás-tejfölös öntetet úgy, hogy mindenhol fedje az almát.
180 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc szükséges, hogy a teteje aranybarna legyen a belseje meg jó krémes.
Langyosra hűlve érdemes kockákra vágni, esetleg a tetejét porcukorral meghinteni /de ez el is maradhat/.
Az eredeti recepthez ugyan nem szerepel, de nagyon jót tett rá a vaníliaöntet, amit egy hirtelen ötlettől vezérelve két tasak vaníliapudinggal főztem egy liter tejhez, és a pudingporokat vízzel kevertem ki és nem tejjel.
Valóban hasonlatos a máglyarakáshoz, de krémesebb, ezáltal nekem valahogy jobban is ízlett, de lehet csak ki voltam nagyon éhezve most, mert azért a máglyarakás sem utolsó, sok-sok almával, baracklekvárral és a sült habbal a tetején ugye.
Finom.











4 megjegyzés:

  1. Jaj székelykáposzta, én is nagyon szeretem:) A tegnap raktam egy hordó káposztát savanyodni, úgyhogy majd csak decemberben eszek majd, de télen jó párszor csinálok :)
    Ez a rétes is finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Jaj Adélkám most decemberig kell várnod??? nálatok nem lehet kapni a piacokon? vagy az nem olyan finom, mint amit te teszel el???
    Ez a zsemlerétes meg olyan mint a máglyarakás, finom nagyon:-))))

    VálaszTörlés
  3. Zsemlerétes... De jól hangzik. Na ezt mentem is. Nagyon szeretem a káposztát is. Jöhetne mindkettő!

    VálaszTörlés