a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. május 30., péntek

Francia bögrés palacsinta....



Pár blogon láttam a neten, hogy mostanában ez megy, áradoznak róla, íze piskótaszerű stb.stb.
Gondoltam kipróbálom.
Kicsit vastagabb állagú, mint amit szokás szerint készíteni szoktam, a tésztája eleve is sűrűbb, persze finom, mint minden palacsinta, de nem annyira, mint ahogy áradoznak róla.
Nekem egy kicsit túl dús, túl tömény, túl sok.
Egyébként olyan, mint minden palacsinta, semmivel nem extrább, illetve nekem nincs rossz palacsinta.
Én a strandosat, a szegényes palacsintát szeretem a legjobban, ez az igazság, pedig ami a strandokon kapható az olyan hajszálvékony és kevés töltelékű sok pénzért, hogy 50 darabot kéne megennem belőle, hogy jóllakjak, pláne sok napozás, pláne jó sok úszás után, amikor az ember lánya még a vasszöget is megenné, nemhogy egy rakás palacsintát.
Szóval imádom a palacsintát, mindegy milyen nemzetiségű, csak jó sok legyen belőle.
Ez a lényeg.



a bögre 2,5 dl

5 egész tojás
1/2 bögre cukor
vanília aroma
1 vaníliarúd kikapart magjai
citromhéj
1/2 dl rum
2 bögre liszt
egy csipet só
1 bögre tej
1 bögre folyékony habtejszín
5 dkg olvasztott vaj

Egy nagy tálban, kézi robottal, teljesen simára, csomómentesre kikavartam az összes hozzávalót - kivéve az olvasztott vajat, azt csak a legvégén csorgattam hozzá.
Mint fent már írtam, jóval sűrűbb állagú lesz a tészta, de simán süthető, forgatható, és nem ragad egyáltalán.
Felforrósítottam a palacsintasütőt, csak egészen kevés olaj kell minden palacsinta alá, egy teáskanálnyi, majd a merőkanálnyi tésztát a közepére csorgatva forgattam addig-addig, hogy szépen elterüljön.
Kisülve szép sötét színe lesz és természetesen vastagabb is, az első ötöt azonnal, a sütést követően meg is ettem, csak úgy üresen. Éhes voltam.
Majd töltöttem édes, mazsolás, citromos túróval, barack és eperlekvárral, nutellával.
Sajnos a betöltött darabokról egyszerűen nem volt érkezésem fotókat készíteni, nézzétek ezt el nekem, mert mert mire észbekaptam befaltuk az összeset, ketten a férjemmel ! pedig nem kevés lett ebből a mennyiségből, elvileg egy négytagú családnak lett volna elég.
Csak nem nálunk.
Hiába, szeretjük a palacsintát.
Mi lett volna akkor, ha tényleg olyan különleges, ahogy a neten zengedeztek róla.... pedig semmi különös, egyszerűen csak egy jó palacsinta.... bár az én ízlésemnek kicsit vastag, én a vékony palacsintákat kedvelem a legjobban.


Itt látható mennyire kevés olaj kell alá....



...gyorsan sül, jól forgatható... nem ragad...


...szép a színe kisülés után... és persze az íze is....


... azt a kis rózsás pléhbögrét most vettem - rögtön kettőt - amiből az olajat kanalaztam...
annyira tetszik... csípem... Dédinek és Nagyikámnak voltak ilyenek otthon....

4 megjegyzés:

  1. Én is palacsinta függő vagyok, le sem merem írni, mennyit eszek belőle egyszerre. :)
    Tetszik ez a változat is, bár még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  2. Gabikám finom, ugyanolyan jó, nem jobb és nem rosszabb, mint a többi, egy próbát megért mindenképp:-))))

    VálaszTörlés
  3. Valóban úgy van ahogy írod, mert nem csak erről a palacsintáról zengedeznek, hanem sok másról is. Tehát ízlés dolga, hogy kinek mi jön be. Mi is imádjuk a palacsintát, de eddig még az általunk ismert "magyar" változatot. Nem kizárt, hogy kipróbálom ezt is, mert az alapanyagai miatt rossz nem lehet, sőt ahogy írtad egy jó kis palacsinta, egy a sokféle között.

    VálaszTörlés
  4. Lívia nyugodtan próbáld ki, finom, laktató egy egyszerű leves mellé másodiknak, én tényleg minden palacsintára vevő vagyok, ez is jó volt:-))))

    VálaszTörlés