a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. április 12., vasárnap

Tavaszias meleg napok... tavaszias ételek...



Zöldségleves, tejszínesen, húsgombócosan...

1 adag leveszöldség karikázva, kockázva
1 vöröshagyma kockázva
2 gerezd fokhagyma
1 ek. szárított lestyán
1 ek. paprikakrém
30 dkg darálthús /sertéslapocka/
1 tojás
1 marék rizs
1 kisebb vöröshagyma egészen apróra
só, bors
2 dl tejszín
1 marék apró eperlevél levesbe való tészta

A darált húst a hagymával, a tojással, a rizzsel összedolgoztam, bőven sóztam és borsoztam, majd kis gömbökké formáztam.
A zöldségeket a hagymával nagyon kevés olajon megdinszteltem, felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest szerettem volna, hozzáadtam a fokhagymát, a lestyánt, a paprikakrémet, sóztam, borsoztam és amikor felforrt óvatosan belecsúsztattam a pici húsgombóckákat is, puhára főztem, ez kb. 15-20 perc, a végén még öt percre beleszórtam a levestésztát is és felöntöttem a tejszínnel, majd összeforraltam.




Töltött karalábé...  nagyon nagy kedvenc

40 dkg darálthús
1 vöröshagyma egészen apróra kockázva
1 tojás
1 bő marék rizs
só, bors
3-4 db zsenge zöld karalábé, az apróbb leveleivel együtt
olaj, liszt, tej, a rántáshoz
2 dl tejszín

A darálthúst összedolgoztam a hagymával, a tojással, a rizzsel és a fűszerekkel.
A karalábé fejeket hámozás után kivájtam egy kiskanállal, és a darabokat egy nagyobb lábasba szórtam, egy karalábét mindig apróra felkockázok még hozzá és a friss, kicsi, belső karalábéleveleket is felaprítom, majd a lábasba szórom.
A kivájt fejeket megtöltöm a fűszeres hússal és szépen beültetem ezeket is a lábas aljába, a maradék húsból kis gombócokat formázok és elhelyezem a karalábé fejek mellett, az aprólékokon, majd felöntöm annyi vízzel amennyi bőven ellepi, sózom, borsozom. Felforralom és fedő alatt, lassú tűzön puhára főzöm, úgy kb. 30 perc alatt.
Közben elkészítem a világos tejes rántást és besűrítem vele, amikor már az egész puha.
Utoljára a tejszínt csorgatom hozzá és összeforralom, a lényeg, hogy jó krémes mártás kell, hogy körülvegye a töltött karalábékat és húsgombócokat. Nem híg és nem sűrű.
Finom, könnyű étel, hidegen, melegen, egyaránt szeretem nagyon, ilyenkor tavasszal különösen.




Resztelt sertésmáj... de csirkemájjal is ugyanígy...
... néha-néha annyira megkívánom, ez az egyetlen belsőség amit megeszünk, pedig szeretjük így pirítva is és rántva is szeletenként, mégis ritkán kerül az asztalunkra.

50 dkg sertésmáj, vékonyan felcsíkozva
2-3 vöröshagyma szálasra vágva
majoranna, bors, pirospaprika

Olajon megdinsztelem a hagymát, jó sokat, amikor összeesett és már üveges akkor nagyobb lángra veszem alatta a tüzet és megy hozzá a máj, állandó forgatás, kevergetés mellett 3-6 percig pirítom, egy gondolatnyi vízzel felöntöm, meghintem bőven majorannával, 1 tk. pirospaprikával, és bőven őrölt borssal.
Jól összeforgatom és kész is van.
Sós vízben főtt krumplikockákkal tálalom és csak akkor sózom.
Csak a csirkemájat lehet sózni menet közben, az nem keményedik meg a sótól, a többi májat - sertést vagy marhamájat már nem szabad.
Bármilyen savanyúsággal, salátával kitűnő étel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése