a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. április 22., péntek

Egyszerű pénteki ebéd...



Ilyenkor tavasszal egyszerűen megőrülök a friss spenótlevélért, nagyon szeretem, majd mindennap megenném valamilyen formában, de a legjobban így szeretem, ilyen egyszerűen és a legtöbbször így is készítem:

Spenótos, tejszínes-krémsajtos, fokhagymás szélesmetélt
0,5 kg spenótlevél
4-6 gerezd fokhagyma
1 ek. zsír
2 dl tejszín
1 tömlő natúr krémsajt
só, bors
reszelt sajt a tetejére

Odateszek nagy fazék sós vizet kifőzni a szélesmetéltet, forrás után 7-8 percig főzöm majd leszűröm, melegen tartom.
Az alaposan megmosott leszárazott spenótleveleket egy nagy serpenyőben egy kanál zsíron megfonnyasztom, hozzádobom az apróra vágott jó sok fokhagymát, egy darabig együtt dinsztelem, míg a levét elfővi, ekkor öntöm fel a tejszínnel, majd a krémsajt-rudacskát is belenyomom-szétnyomkodom, sózom, bőven borsozom, hagyom picit összerotyogni, amikor már láthatóan besűrűsödött, kész is a szósz.
Tálaláskor rengeteg reszelt sajtot szórok a tetejére, ami beleolvad a forró szószba.

Lehet és szoktam is szalonnát pörcre sütni, majd ezen a szalonnazsíron párolom össze a szósz alapanyagait, tálaláskor a pörcöket a tetejére szórom a sajttal együtt, talán így még ízesebb is.
Most kihagytam, de így is nagyon finom.


2 megjegyzés:

  1. Nálam egy nagy szatyor friss spenót vár holnap feldolgozásra. Én csak úgy magában mártásként imádom, holnap egy lábosnyit megeszek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is jöhet minden formában, még nyersen is, salátába forgatva :-)

      Törlés