a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 29., hétfő

Csirkemell baconos-juhtúrós-pórés tejszínszószban






Kukoricás rizzsel és reszelt sajttal körítve

Pénteken a vacsoracsatában láttam ezt az ételt, ugyanezekkel a hozzávalókkal, de én kicsit másképp csináltam meg. Nagyon finom lett, akár ünnepi fogásnak is elmegy.

2 egész csirkemell vékony szeletekre vágva, 10 percre sózva
1 szál póréhagyma
1 rúd, 20 dkg-os juhtúró /újabban ilyen praktikus csomagolásban kapható /
kb. 10 csík bacon
főzőtejszín
20 dkg reszelt trappista sajt
15 dkg rizs
1 kis doboz konzervkukorica

A csirkemell szeleteket kevés olajon jól átpirítottam, kivettem és félretettem.
A visszamaradt olajra rádobtam a felkarikázott póréhagymát, kicsit dinszteltem, majd kinyomtam rá a juhtúrót és kicsit fellazítottam főzőtejszínnel. Megszórtam egy kevés vegetával és jól összeforraltam.
Egy jénaitálat kibéleltem a bacon-csíkokkal, úgy hogy kicsit túllógjanak és vissza lehessen hajtani, majd leraktam rá egy réteg csirkehúst. Erre ráöntöttem a hagymás juhtúrós-tejszínes szósz felét, majd megint csirkeszeletek következtek és a szósz második része.
Visszahajtottam rá a bacon-csíkokat, az egésznek a tetejét vastagon megszórtam reszelt sajttal. Sütőben kb. 30 perc alatt piros ropogósra sült.
A rizst kevés olajon átpirítottam, felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel, sóztam, borsoztam és puhára főztem. Mikor kész lett, rögtön hozzákevertem a kukoricát. /természetesen a konzerv levét kiöntöttem/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése