a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 5., péntek

Salátafőzelék




Felnőttkoromig nem ismertem ezt a főzeléket, nálunk nem főzték, nem is beszéltek róla, nem is hallottam soha róla. Na később aztán kiderült, hogy édesapám fiatal korában egyszer majdnem megfulladt tőle, a torkán akadt a nagy salátalevél /mert nem tépkedték kisebbre/, édesanyám szerint meg olyan az ételben a főtt saláta, mint a mosogatórongy, így a mi családunkban ez az étel egyszerűen nem szerepelt.
Anyósom főzött egyszer, akkor kóstoltam és elájultam mennyire finom.
Azóta nálam főleg tavasszal, de nyári kánikulában is rendszeresen van, sőt leves formájában is és erdélyiesen is, sőt télen is ha megkívánom.
Melegen, hidegen, jó fokhagymásan, tejszínesen, krémesen, kaprosan nagyon finom.
Hozzávalók: /2 fő részére/


1 fej saláta, ha nagy az a fej, ha kicsi akkor persze kell 2 fej is
3-6 gerezd fokhagyma /szeretjük jó fokhagymásan/
1 dl tejszín /lehet tejet is használni/
olaj, liszt a rántáshoz
só, bors, kapor apróra vágva

A salátát leveleire szedem, jól megmosom, kisebb darabokra tépkedem. Kb.1/2 liter vízzel,
amibe az apróra vágott fokhagyma egyrészét is beleszórtam, odateszem főni, forrás után 10 perc elég ahhoz, hogy ne főjön túl, meg puha legyen. Leszűröm, de a főzőlét felfogom egy kisebb edénybe, mert szükség lesz rá az esetleges higításhoz.
Közben világos fokhagymás rántást készítek, amibe a kapor egy részét is belekeverem, majd a leszűrt salátaleveleket hozzáadom és rögtön a főzőlével vagy hideg tejjel felenegedem, hogy krémszerű állaga legyen. Ezután öntöm hozzá a tejszínt, sózom, borsozom és megy hozzá a maradék kapor is. Összeforralom 5 perc, és kész.

Feltétnek angolszalonna szeleteket szoktam ropogósra sütni , a kisült zsírját rácsöpögtetem,
vagy rántotta lepényt sütök, amit aztán nagyobb kockákra darabolok, de tükör tojást is tökéletes rá.
Nagyon finom főzelék.
A levest ugyanígy készítem, csak hígabbra.


... rántottakockákkal tejszínesen...
... amikor fasírt a feltét rá...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése