a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 25., kedd

Sóskafőzelék




Nem hagyományos módon is szoktam spenótot és sóskát is főzni, vagy levesnek, vagy salátának készíteni, de most kifejezetten erre a hagyományos főzelékre voltam ráéhezve, plusz szeretném megörökíteni a gyerekeimnek.
Igy is tudniuk kell elkészíteni, bár jelenleg nem szeretik, de mint ezt magunkról tudjuk, ez még változhat az idők során. 
/Én a tökfőzeléket gyűlöltem egész gyerekkoromban, a kapor illata miatt, most meg a kőfalon is átmegyek érte, csak ehessem, imádom a kapor illatát is, az ember ízlése akár többször is változik az élete során./

30-40 dkg friss sóska / vagy fagyasztott püré
2 dl tej/2 dl tejszín
2 dl tejföl
pici só, 
2-3 ek. cukor
olaj, liszt

Pont mint a spenótnál, itt is nagyon jól és alaposan megmosom a leveleket, leszárazom, majd csíkokra metélem.
/Kezdő háziasszonyként jártam úgy, hogy nem mostam át jól a leveleket, elkészítettem a főzeléket majd az egészet ki kellett dobni, mert ropogott a homok a fogunk alatt. Mit hallgattam azért. Na, azóta 50-szer átöblítem, nehogy mégegyszer úgy járjak.
Volt egy-pár ilyen fiaskóm, míg végre belejöttem a főzésbe./
Tehát, olajat forrósítok, rádobom a sóskaleveleket, amikor jól összefonnyadt megszórom liszttel, és ráöntöm a tejszínt, /lehet tejet is/szórok rá pici sót, valamint a 2-3 ek. cukrot. Én ugyanis édesen szeretem. 
Összeforralom, majd ha kész leturmixolom krémes állagúra, persze van, hogy annyira összeesnek a levelek, hogy nem szükséges a botmixerezés, mert krémes lesz magától is.
Télen ugyanígy főzöm a kiolvasztott sóskapürével, csak azt nem kell turmixolni.
Sóba-vízbe főtt krumplival, vagy vajon párolt újkrumplival tálalom, mikor milyen évszakban vagyunk.
Feltétnek lehet tükörtojás, sült virsli, fasírt is, de tavasszal sokszor elég nekem a finom újkrumplival is.
Nagyon szeretem, különösen a vitaminhiányos tavaszban.

Levesnek is lehet készíteni, természetesen hígabbra, édesen is vagy csak csak sósan is akár /csak egy csipet cukorral/, és levesbetétként főtt tojáskockákkal, vagy rántottakockákkal /mint a salátaleves esetében/, vagy pirított zsemle vagy kenyérkockákkal tálalni. Finom.
Mártásnak is szoktam, ennek az állaga a leves és a főzelék között van valahol, főtt hús, főleg főtt marhahús mellé egészen kiváló.
Sóskaleves... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése