a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 28., péntek

Tavaszi tekercsek.......Zsanuária módra





Palócprovence blogján láttam a minap, a Thai tavaszi tekercs receptjét. Nagyon gusztán nézett ki, csakhogy nem nagyon szeretem az ázsiai konyhát ill. nagyon kevés, amit onnan szívesen fogyasztok. 
Gondoltam, megpróbálom itthoni ízekkel elkészíteni és a családon tesztelni, mit szólnak hozzá.
Hozzávalók:
1/2 fej új fejeskáposzta, vékony csíkokra metélve /a torzsa körüli részt nem használtam fel / vagy reszelve
1-2 db sárgarépa, egészen kicsi kockákra vágva/ vagy reszelve
3-4 nagy fej gomba, szintén kicsi kockákra vágva
1 kis fej vöröshagyma reszelve
2 ek. olaj
só, bors bőven
2 x 2 db. fagyasztott réteslap
0,5 l olaj a sütéshez
Mártogatós:
2 gerezd fokhagyma, présen átnyomva
tejföl

Egy nagy tálba borítottam és összekevertem a felaprított zöldségeket. 
Megsóztam, borsoztam, / a kelleténél jobban kell fűszerezni, hogy sülés után is jó íze legyen/ és állni hagytam kicsit.
Közben a réteslapokat kivettem a fagyasztóból, hogy kiolvadjanak.
A serpenyőt erős lángra tettem, hogy a zöldségek gyorsan átpiruljanak, mert ropogósnak kell maradniuk. Az egész művelet 5 percig ha tartott, és máris tálba borítottam.
A réteslapokat félbevágtam, kanállal halmoztam kis kupacot mindegyik darabra és feltekertem, végeit benyomkodtam, pont mint amikor a káposztaleveleket töltjük meg a töltelékkel. 
Közben a kiürült serpenyőbe olajat töltöttem és felforrósítottam, ahogy elkészültek a tekercsek már raktam is bele.
Mikor pirosra sültek, konyhai törlőpapírra szedtem valamennyit, leitatva a felesleges olajat róluk.
Forrón tálaltam, fokhagymás tejfölt kínáltam hozzá.
Nagyon finom lett, még a férjemnek is ízlett, pedig ő imádja a kínai konyhát, már szakértője is az itthoni jobb éttermeiknek, sokszor eszik napközben kínaiban, és nem olcsó kis büfékben.
Kezdetben fenntartással is fogadta az újításomat.

Darálthúsos töltelékkel is el tudom képzelni a tekercseket, a húst fűszerekkel, kevés reszelt hagymával, káposztával és sárgarépával összekeverve jól összepirítani majd ezzel tölteni a réteslapokat és végül ropogósra sütni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése