a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 29., szombat

Tökfőzelék



Nagyon nagy kedvenc, imádom.
Melegen, hidegen, télen, nyáron jöhet.

1 kg zsenge gyalult tök, de lehet kis kockákra darabolt is
1 cs. kapor
1-2 dl. tej
1 dl tejszín
1 kis pohár tejföl
1 nagy fej vöröshagyma
olaj, kevés liszt

A vöröshagymát szálasra vágom, kevés olajon odateszem dinsztelni, közben a kaprot is apróra darabolom, hozzáadom a hagymához. Egy-két percig párolom, majd meghintem liszttel, azzal is kicsit átpirítom, ráöntöm a tejet. Hozzáadom a gyalult vagy kockázott tököt, elkeverem és sózom.
Felforralom és kb.5 percig főzöm, majd hozzáöntöm a tejszínt is, és végül a tejfölt.
Még egyet rottyantok rajta és kész.
Úgy szeretem, ha a tök nem fő meg teljesen, kicsit roppanós.
Nyaranta minden héten eszünk tökfőzeléket, melegen és hidegen is jó.
Ha nagy meleg van, 30 fok körül, tejföl helyett kis pohár joghurtot keverek hozzá, azzal savanykásabb, üdítőbb, hűsítőbb.
Sőt, nyaranta kovászosuborka levével is szoktam higítani, savanykásítani, nagyon finom tőle.
Feltétnek tükörtojást, sült szalonnát, sült virslit, fasírtot szoktam adni. Ki mit kér.
Én csak magában, üresen is nagyon szeretem.


kép a netről


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése