a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 21., hétfő

Meggyes kevert süti




A hétvégén láttam ezt a receptet Fűszeres Eszternél, egyszerű, gyorsan elkészíthető,de mégsem piskótaszerű - nem mintha a meggyes piskóta, nem lenne finom!
Gondoltam, ma a leves után isteni lesz másodiknak. Igy is lett.
Annyit változtattam csak, hogy megdupláztam a hozzávalókat, a cukorból picit visszavettem,
eredetileg 17 dkg x 2 lett volna.

20 dkg puha vaj
30 dkg cukor
4 tojás
4 dl tejföl
26 dkg rétesliszt
1 cs. sütőpor
meggy - jó sok, magozva, kevés lisztben megforgatva, bár így is mindig lesüllyednek

Sütőt előmelegítettem. Süteményes tepsimet /23x35/ kivajaztam, liszteztem. A lisztet és a sütőport egyneművé szitáltam.
A vajat a cukorral jó alaposan kikevertem robottal., majd a tojásokat egyenként szintén hozzákevertem, ezután a tejfölt, egyszerre zúditottam hozzá. Az egésznek jó habosnak kell lennie.Végül a sütőporos lisztet egy fakanállal óvatosan belekevertem. A masszát egyenletesen elterítettem a tepsiben. Tetejére szórtam a meggyet és ment a sütőbe.Kb.25 perc. Ajánlatos  tűpróbával meggyőződni, megsült e.
Megvártam míg kihűlt, porcukroztam és kockákra vágtam.
Mit mondjak, szempillantás alatt elfogyott, pedig azt hittem lesz mit eszegetni egész délután.
Hát ennyit a beosztásról.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése