a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 29., kedd

Tejfölös pogácsa




A Kifőztük 1.sz.-ból töltöttem le ezt a receptet. A férjem névnapjára készültem vele.
Semmit nem változtattam, szóról-szóra az eredetit csináltam.
Kenyérsütőgépben állítottam össze a tésztát, az alábbi  sorrend szerint, így könnyű volt igazán.

1 dl langyos tej
2,5 dl zsíros tejföl
6 mk.só
2 mk.cukor
30 dkg zsír
3 tojássárgája
75 dkg liszt
2 tasak szárított élesztő

Tetejére: tojásfehérje kenni, só, kb 25 dkg.reszelt sajt, egész kömény

Tehát a géppel csináltattam meg, a kelt tészta programon. Amikor ez lezajlódott, lisztezett deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, majd hajtogattam alulról középre, felülről rá, majd balról középre, végül jobbról rá. Ezt háromszor ismételtem 20 percenként, majd ujjnyi vastagra nyújtottam, kés élével berácsoztam, kiszaggattam a pogácsákat, a leeső részekből meg rudakat készítettem.
Tepsire sorakoztattam, lekentem tojásfehérjével, sóztam, bőven megszórtam  sajttal, pár köménnyel darabját, és még 15 percig pihentettem.
Előmelegített sütőben pirosasra sütöttem. /kb.20-25 perc/
Nagy siker volt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése