a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. július 6., kedd

Gombaleves






30 dkg barna csiperke
1 maréknyi fagyasztott erdei gombakeverék /vargánya, laska, róka, shiitake, nameko tőkegomba, hipermarketekben lehet kapni, isteni ízt ad pl. ennek a levesnek is, vagy rizsnek, húsok mellé/
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 db zöldpaprika, 1 db paradicsom
1 cs. petrezselyem
3 db új sárgarépa
2 db új fehérrépa
1 db új zellergumócska
só,bors,pirospaprika, 1 tk.vegeta

Levesbetétnek, igazából  apró csipetkével szeretem, de most nem volt kedvem csinálni, tépkedni,
jó  reszelt tésztával is. Végül  fél zacskó, házi tarhonyát pirítottam, kevés olajon, aranybarnára.

Az összes zöldséget megtisztítottam, felkarikáztam, a gombákat negyedeltem.
A vöröshagymát kockára vágva dinszteltem, 1-2 ek.olajon, hozzáadtam a zöldségeket is, legvégül a gombát. Jól összepirítottam, meghintettem pirospaprikával és felengedtem annyi vízzel, amennyi levest szeretnék.
Felforraltam, beletettem a paradicsomot, paprikát, fokhagymát, 1 tk.vegetát, sóztam, borsoztam.
Öt perc fővés után beleszórtam a pirított tarhonyát, és a fagyasztott gombakeveréket, együtt főztem tovább.
További 10 perc elteltével elzártam. Lefedve, kicsit állni hagytam.
Nagyon finom lett.



Hosta /árnyékliliom/ virága
Most virágzik éppen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése