a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. július 3., szombat

Szilvalekváros bukta









Az az igazság, ha hétvégén nincs valami sütve, mindenki szenved, kering a konyha körül, sóhajtoznak, valamit kéne enni, de mit.
Ez megy egész délután.
Na, ennek vettem elejét, ezzel a jó kis buktával.
Mondhatom, óriási siker volt.

A tésztát Duendénél láttam, /junius 19-i bejegyzése/, tökéletes recept.

40 dkg finomliszt
5 dkg rétesliszt
1 mk.só
6 dkg cukor
8 dkg olvasztott vaj
1 tojás
4 dl langyos tej
3 dkg élesztő

sűrű, kemény, házi szilvalekvár /minden évben, 2-3 üveggel, piacon veszem, nem én csinálom/
+ 8dkg olvasztott vaj
Tetejére: 1 tojás, kenni
              porcukor a szóráshoz

Kenyérsütő gép, kelt tészta programján csináltattam meg. Amikor kész lett és duplájára kelt, lisztezett deszkán kinyújtottam téglalap alakúra, 10x10-es kockákra vágtam, mindegyiket megtöltöttem 1 tk.-nyi   szilvalekvárral. Feltekertem, majd egy közepes tepsit vajjal kikentem, és minden felcsavart tésztadarabot megforgattam olvasztott vajban, még mielőtt a tepsibe sűrűn egymás mellé leraktam. Igy a sülés után könnyen szétválaszthatóak lesznek. Amikor már mindegyik ott sorakozott a tepsiben, még 15 percig pihentettem, csak azután kentem le az enyhén felvert tojással. Most már mehetett be a felforrósított sütőbe, ahol takarék lángon sütöttem kb.15-20 percig. Addigra aranybarna lett.
Amikor langyosra hűlt, porcukroztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése