a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 29., szerda

Darázsfészek.....kakaós,mazsolás, kelt csiga







Már nagyon kívántunk egy jó, édes kelt süteményt.
Tökéletes választásnak bizonyult a zöldbableves után.
Természetesen Limara jól bevált, isteni édes kelt tészta receptjét használtam.

Tészta:
3,2 dl langyos tej
1 tojás
60 dkg liszt, szitálva
1 mk.só
2-3 ek. cukor
2,5 dkg élesztő

Töltelék:
10 dkg puha vaj
2-3 ek.cukor
2-3 ek.kakaópor
mazsola egy jó marékkal

Leöntéshez:
2 dl tejszín, langyosan
1-2 ek. cukor

Kenyérsütő gépben, a kelttészta programon bedagasztattam, kelesztettem. Amíg kelt, összekevertem a tölteléknek valót, jó alaposan. Mikor letelt az ideje, lisztezett deszkán kinyújtottam jó vékonyra és megkentem a kakaós, vajas töltelékkel és rászórtam a mazsolát egyenletesen. Feltekertem, mint egy bejglit és kb. 2 cm vastag karikákra vágtam. Vajazott tortaformába, szépen egymás mellé leraktam és hagytam kelni, pihenni fél órát. Addig begyújtottam a sütőt.






A pihentetés után, jó forró sütőben 20 percig sütöttem, félidőben leöntöttem  2 dl édes tejszínnel. 
Amikor megsült, és kihűlt, szépen szét lehet választani a csigákat, és tálra sorakoztatni.

Vanília krém:
2 tasak vaníliapuding, főzős
7 dl tej
2 dl tejszín
vanília kikapart magja
cukor ízlés szerint


A szokásos módon megcsináltam a pudingot, majd kihűlésig kevergettem, nehogy megbőrösödjön, és krémes állagú maradjon.




Nagyon finom, jó kakaós, foszlós és a szélein ropogós csigák lettek.
A család szélsebesen tüntette el az egészet.


             


5 megjegyzés:

  1. Darált, cukros dióval is finom ez a recipe. No persze, ha az egérke, a pele vagy a mókusnépség nem falja fel a hozzávaló diókat.

    VálaszTörlés
  2. Duende, szívesen küldenék belőle, nagyon finom lett.

    Trendo, szórtam a tetejére darált, cukros diót, csak elfelejtettem hozzáírni, a nyers állagú képen, sütés előtt, látszik is kicsit.
    Még kókuszreszelékkel megszórva, kakaó és dió helyett, a vaníliás-cukros vajba keverve is nagyon jó.

    VálaszTörlés
  3. Ja, elfelejtettem. Trendo én a diót üzletben vettem, karácsonyra piacon veszem, ugyan a kertünkben vannak diófák, de az mind az egérkék, pelék, mókusfélék, evetkék zsákmánya.Én ilyen hülyén vezetem a háztartásomat. Én akkor szeretem a diót feltörni, nyáron, amikor még vizes, nedves és nincs kiszáradva. Egyszer kellene zölddiót eltenni, csak komplikált.

    VálaszTörlés
  4. Nézz be hozzám légyszi, vár egy díj! :)

    VálaszTörlés