a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 4., hétfő

Mazsolás kuglófkoszorú.......szintén klasszikus





Ez a másik nagy klasszikus.
Ezt a receptet most egy sütőporos tasakról írtam le, ott láttam.

25 dkg puha vaj
25 dkg cukor
4 tojás
1 ek. házi vaníliás cukor
25 dkg liszt
2 tk.sütőpor
csipet só
1 citrom reszelt héja
10 dkg mazsola
2-3 ek.rum
1 tk. fahéj

Kivajaztam egy szilikonos kuglófkoszorú-formát, és a sütőt begyújtottam.
A vajat a cukrokkal habosra kevertem, majd egyenként a tojásokat is hozzákevertem, ment hozzá a citromhéj is, majd az összeszitált lisztes keverék /liszt,sütőpor,só/. Legvégül a mazsola, rum, fahéj.
Mikor egynemű lett az egész, a formába töltöttem és nagyon kis lángon, sokáig, legalább egy órán át sütöttem. Itt is tűpróba szükséges, de amikor már szép aranybarna a színe akkor valószínűleg jó.
Teljesen kihűtöttem, csak akkor borítottam ki tálra.
Porcukroztam csak, de számtalan variációt ki lehet próbálni, pl. citrom-mázat csorgatni a tetejére, vagy csoki öntettel meglocsolni, de narancslekvárral is isteni, ezt  próbáltam, tudom.
Jellemzően, egy vékony szeletke maradt ma reggelre a teámhoz.





4 megjegyzés:

  1. Olyan rég sütöttem kuglófot, megkívántam:)

    VálaszTörlés
  2. Én meg még soha, ez volt az első, pedig 3 különböző kuglófsütő formám van. A kakaós tekercsnél használt sütőporos zacskón volt a recept, gondoltam kipróbálom.Kicsit sűrű lett a tészta, de lehet, hogy ilyennek kell lennie, mindenesetre finom lett, legközelebb aszalt gyümikkel fogom megsütni.

    VálaszTörlés
  3. Tóth Zsuzsanna köszi a figyelmeztetést, már javítottam is a hozzávalóknál:-)))))

    VálaszTörlés