a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 15., péntek

Vaníliás, mazsolás kuglóf






Újabban valamiért vonzódom a kuglófokhoz.Késztetést érzek újabb és újabb variációk kipróbálásához.
Ezt a mostanit Eve and Apple blogján láttam pár napja, nos ez a receptje telitalálat. 
A kuglófoknál, mint ahogy más sütiknél is, nagyon fontosak az arányok. Ettem már olyat, ami olyan sűrű volt, mint a sár, evés közben úgy érzed mindjárt megfulladsz, tömör, fojtogatós a tésztája.
Ez viszont csodálatosan ízletes, könnyű, átható a vanília és citromhéj illata.

10 dkg puha vaj
3 egész tojás
12 dkg cukor
1 ek.vanília aroma
1 ek.házi vaníliáscukor
2,5 dl tej
30 dkg liszt
1 sütőpor
5-10 dkg mazsola
1 citrom reszelt héja

vaj és zsemlemorzsa,  a forma kikenéséhez és beszórásához
porcukor szóráshoz




Sütőt begyújtottam. A kuglóf formát kikentem vajjal és bőven meghintettem zsemlemorzsával.
A lisztet összeszitáltam a sütőporral és belereszeltem a citrom héját.
Konyhai robottal a vajat, a tojásokkal és a cukrokkal habosra kevertem, majd sorban hozzáadtam a vanília aromát, a mazsolát, és felváltva a lisztet és a tejet. Amikor már jó egyenletes a massza, még akkor is 1-2 percig kevertem. Beletöltöttem a formába és ment a sütőbe, ahol kislángon, lassan 40-45 percig kellett volna sülnie, de az az igazság, hogy elfelejtkeztem róla és + 10 percet még sült, mire észbekaptam. Valóságos szívroham közeli állapotban nyitottam ki a sütőt, gondolván szénné égett a kuglóf, de szerencsére nem.
Kicsit sültebb, sötétebb lett a héja, ropogósabb lett, de nem égett meg. A képeken látszik is kissé, de az ízén nem rontott az biztos.
Hamarosan ezzel az adaggal kipróbálok egy töltelékes variációt is, majd azt is felteszem, ha jól sikerül.






2 megjegyzés:

  1. Anikó, gyönyörű lett a kuglófod!Annak pedig külön örülök, hogy ízlett Nektek! Itt a hideg, ilyenkor én is imádok kuglófot, gyümölcskenyeret sütni!Valahogy melegséget hoz az otthonunkba:)Puszillak!

    VálaszTörlés
  2. Ahogy mondod, pont így van. Holnap teszem fel a következő, kétszínű, és ananásszal töltött kuglófot, szintén a te általad közölt tésztából.
    Az is valami csodás ízű, illatú, állagú lett.
    Mégegyszer köszi a jó kis receptet, egész télen ezt fogom variálni. Én is puszillak, további jó sütést-főzést:-)))))

    VálaszTörlés