a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 5., péntek

Citromos kuglóf....Uzsonna





Nem tudok szabadulni a kuglófok bűvöletéből.

Emlékszem, gyerekkoromban a szülinapjaimon mindig mazsolás kuglóf volt, kakaóval, amit Édesanyám főzött, megpúpozva rengeteg tejszínhabbal.
Ma is tisztán előttem van a kép: Pipacsos, búzavirágos porcelánkannában és ugyanolyan mintás nagy csészében a gőzölgő, illatos, sűrű kakaó és az édes, selymes tejszínhabpamacsok rajta, a készlethez tartozó pipacsos kistányéron az aranysárga kuglóf, benne a sok mazsola.
Most is érzem az ünnepi illatait, ízeit ezeknek az uzsonnáknak, ha behunyom a szemem, de be sem kell hunynom.
Látom Anyám kezét, ahogy tölt a kannából.
Még megvan az öreg porcelánkanna, két csésze, a cukortartója /tető nélkül/ és a tejszín kiskancsója.
A többi darab eltört, eltűnt  az évek és a használat során.
Anyám is elment már 5 éve, sajnos nem tölt többé nekem semmit.
Híven vigyázok ezekre a megmaradt darabokra, gyermekkorom visszahozhatatlan emlékeinek őrzői.



Citromos kuglóf


10 dkg puha vaj
15 dkg cukor
vaníliás cukor
3 tojás
30 dkg liszt
1 sütőpor
1,5 dl tej
1 citrom kifacsart leve, reszelt héja

vaj, zsemlemorzsa a formához
porcukor a szóráshoz

Sütőt begyújtottam, a formát bevajaztam és megszórtam zsemlemorzsával.
A vajat a cukrokkal habosra kevertem, egyenként hozzáadtam a tojásokat, folytonos keverés mellett.
A lisztet összeszitáltam a sütőporral, majd felváltva a tejjel, a tojásos masszához kevertem. Legvégül a citromlét és héját kevertem bele. Betöltöttem  a formába és ment sülni, kislángon tűpróbáig.
Nálam ez 30 perc volt. Hagytam pihenni 10 percet még a formában, majd kiborítottam egy tálra hűlni.
Csak akkor porcukroztam, amikor teljesen kihűlt.
Istenien kiérződött a citrom aromája a sütiből.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése