a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. január 14., péntek

Citromkrémes piskóta



Az elmúlt napokban kicsit pihentem, nem volt nagy főzés, sütés, de jön a hétvége, jönnek a gyerekeim,  cicástól-mindenestől, azonkívül vendégeink is lesznek.
A piskótát készen vettem
Ezt az egyszerű kis citromkrémet WiseLady blogján néztem ki, egy régebbi bejegyzése, véletlenül akadtam rá.
Annyira finom, friss, pikáns, jó citromos, üdítő ízű lett a krém, hogy biztosan többször fogom készíteni.




4 dkg étkezési keményítő
1 citrom leve és reszelt héja
2 dl víz
1 ek.tejföl
1 loccsintás limoncello likőr
25 dkg porcukor
20 dkg puha vaj
vaníliás cukor




A keményítőt a citrom levével és héjjával jól összekevertem, majd hozzáöntöttem a vizet, jól elkevertem és felforralva, jó sűrűre főztem. Még forrón belekevertem a tejfölt és egy szeletke vajat, majd félretettem hűlni.
A cukrokat a puha vajjal habosra kevertem kézi mixerrel, beleloccsintottam a likőrt, majd a hideg citromalapot kanalanként hozzáadagoltam.
Ezekután a piskótát négybe vágtam és megkentem a krémmel, az oldalát és a tetejét is.
Hűtőben pár órára hagyni kell összeérni.
Tetejére lehet szórni kókuszreszeléket, vagy pirított mandulalapkát díszítésül, de csak úgy simán is nagyon jó.
Én semmit nem szórtam rá most.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése