a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. január 7., péntek

Füstöltsajtos pogácsa




Ha hétvége, akkor Zsanuáriánál pogácsasütés van. Komolyan már órát lehetne igazítani hozzám.
Ezt a finomságot most Mézigörlnél láttam. Hát persze, hogy meg kellett sütnöm.


Tészta hozzávalói, amit a kenyérsütőgépbe az alábbi sorrendben raktam bele, azután a gép bedagasztotta és megkelesztette:

2 dl tejföl
1 dl langyos tej
2 egész tojás
1 ek.só
1 tk.bors
25 dkg zsír
20 dkg füstölt sajt reszelve, ami jelen esetben parenyica volt
70 dkg liszt
2 tasak porélesztő
1 tk. cukor

Tetejére:
1 tojás, kissé felverve a kenéshez
10 dkg reszelt sajt, a szóráshoz, itt trappista volt



Mikor készen volt a program, megkelt a tészta, kettőbe vettem, lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, az egyiket rögtön kinyújtottam kb 1 cm vastagra és kiszaggattam, tepsire raktam és hagytam pihenni.
Addig ugyanezt végigcsináltam a másik adaggal is. Jó félórás pihenés után mindegyiket lekentem tojással és még reszelt sajtot nyomkodtam a tetejére. Előmelegített sütőben, 3-as fokozaton, 15-20 percig sültek tepsinként. 4 nagy tepsivel lett ebből az adagból.
Nagyon finom, kellemesen sós, enyhén füstölt ízű pogácsa lett, megkockáztatom, hogy jóval ízesebb mint a sima sajtos.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése