a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. január 7., péntek

Meleg töltött tojás




Ezt a remek, könnyű kis vacsorát Trinitynél láttam, a karácsonyi, szilveszteri nagy étkezések után kifejezetten jólesik egy salátával ill. tartár mártással.
Semmiképpen nem megterhelő a gyomornak.

6 főtt tojás
1 kis pohár tejföl
2 zsemle, vízben áztatva
só, bors,
1 tk. vegeta
1 tk. mustár
1 db nyers tojás
1 cs. petrezselyem, apróra vágva  /ezt én most elfelejtettem belerakni, de enélkül is jó volt/




A főtt tojásokat középen kettévágtam, a sárgákat egy tálba helyeztem. A fehérjék kúpos végéből egy picit levágtam, hogy egy kis sütőtál aljába, /vagy jénai tál is jó/ egymás mellé tudjam ültetni, ne boruljanak el.
A főtt sárgák mellé aztán ment az áztatott, kifacsart zsemle, a fűszerek, a nyers tojás, a tejföl, a mustár és jól összedolgoztam krémes egyneművé. Közben kóstolgattam, miből kell még beleraknom, mert úgy finom, ha jó fűszeres, legalábbis nekem.
A krémet a tojások üregébe kanalaztam, de mellé is, a tojások közötti helyet is kitöltöttem.
Forró sütőben 20-25 percig sütöttem, akkor jó, amikor már egy kis színt kap a teteje.
Zöldsalátával és tartár mártással ettük, esetleg főtt rizs illik még hozzá, azzal is nagyon finom, és igazán komplett kis vacsora.
Többször is szerepelni fog nálunk, az biztos.
Esetleg a már megtöltött tojásokra besamel mártást csorgatva, jó sok reszelt sajttal meghintve, úgy megsütve is el tudom képzelni.





5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet. Szeretem a tojásos ételeket. Nekem is ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
  2. Marika63, finom volt, kicsit több tejfölt rakhattam volna bele, hogy krémesebb, szaftosabb legyen, kicsit száraz lett, azonkívül legközelebb reszelt sajtot fogok a tetejére sütni. El tudom képzelni besamellel leöntve is, + sajttal:-)))))

    VálaszTörlés
  3. A besamel+sajt variáció nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Trendo, nem tudom hova tűnt az üzeneted, én kiraktam, még sincs itt.
    Kipróbálom a besameles variációt is, mert így nekem egy kicsit száraz volt:-)))

    VálaszTörlés
  5. Na, másodszorra sikerült, biztos valamire nem kattintottam rá, én a technika ördöge vagyok:-)))

    VálaszTörlés