a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. február 2., szerda

Kukoricaleves magyarosan...



Nagyon finom, egyszerű kis leves, szívet-lelket melengető, ebben a hideg időben különösen érdemes elkészíteni. Nyáron is készülhet, miért is ne ?

1/2 kg-os kukoricakonzerv, vagy két kisebb doboz, vagy 1/2 kg fagyasztott kukorica
/ha nyáron készítjük akkor 2-3 cső friss csemege kukorica/
1 db vöröshagyma, apróra kockázva
1 ek. édes anna paprikakrém
só, bors
2 dl tejszín
olaj, 1 ek. liszt, kevés pirospaprika
1 szál gyulai kolbász vékonyan karikázva
csipetke /elmaradhat/



Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, meghintettem egy ek. liszttel, egy nagyon kevés pirospaprikával és felengedtem annyi vízzel, amennyi levest szerettem volna. Sóztam, borsoztam, beletettem az evőkanálnyi paprikakrémet is és felforraltam.
A kukorica levét kiöntöttem és a szemeket hozzáadtam a leveshez, beleöntöttem kb.2 dl tejszínt is amitől  selymes állagú lett. Még egyet forraltam rajta és kész.

Kolbászkarikákat kevés olajon átsütöttem és feltétként a leveshez tálaltam.
De lehet sajtos kenyérkocka is, kenyérszeletekre sajtszeleteket fektetve, sütőben összepirítva, megsütve, majd felkockázva szintén a leveshez adni, isteni finom.

Ha nyáron készítjük, mert miért is ne, akkor 2-3 cső friss kukoricát a tisztítás után, egy tiszta tálcára és a "talpára" állítva, éles késsel körbe-körbe levágjuk a friss szemeket és a hagymadinsztelés után adjuk a leveshez, a fagyasztott kukoricával ugyanígy járunk el, hogy legyen idejük megfőni.
Sok idő nem kell se a frissnek, se a fagyasztottnak, 10 perces fővés után puha.




7 megjegyzés:

  1. Aham :-) Lehet rágcsálni a kukoricaszemeket!

    VálaszTörlés
  2. Viki, igen én direkt nem pürésítem egyik levesemet se, mert szeretem rágni a belevalókat, a kukoricát meg különösen, bár elismerem fényképen jobban mutatnak a krémlevesek, de enni jobb a darabosabbat, legalábbis nekem:-))))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Anikó! Online vacsoracsatát indítok, lenne kedved benevezni? Kérlek nézz be hozzám....

    VálaszTörlés
  4. Isteni ez a leves, én is most gondolkodtam épp egy kukoricalevesen. :)
    Anikó, ha kell a Répakönyv, írj a címemre légyszi (szellemafazekban@gmail.com), én fogom beszerezni és postázni mert nincs egyébként forgalomban.

    VálaszTörlés
  5. Autumn, szívesen benézek, szoktam is, de nem nevezek be, mert nekem az sűrű program lenne, nem tudok bevállalni egy ilyet rendszeresen, de majd figyelem, hogy alakul, szóval a szurkolótáborban maradok:-))))



    Duende, finom a leves, semmi faxni, érdemes elkészíteni, kolbász feltét nélkül is ugyanolyan jó:-))))

    Nagyon kedves vagy a könyvet illetően, remélem nem jár nagy fáradtsággal, és írok a címedre, előre is nagyon köszi:-))))

    VálaszTörlés
  6. Kedves Anikó! A szavazataidra azért számítunk....:))))))

    VálaszTörlés
  7. Autumn, az csak természetes, hogy nyomon követem a versenyt és szavazok, nagyon jó a kezdeményezésed, örülök, hogy ennyien nekiugranak és lelkesek, remélem sok forduló lesz:-)))))

    VálaszTörlés