a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. február 11., péntek

Narancsos kuglóf koszorú



Receptje természetesen Limarától van.
Hétvégére sütöttem, teához, kávéhoz, reggelire, délutáni uzsonnára.



Hozzávalók:
20 dkg puha vaj
15 dkg cukor /most nádcukorral készült/
3 tojás
1 narancs héja reszelve
2 dl narancslé
10 dkg tejföl
40 dkg liszt
1 sütőpor
1 jó maréknyi mazsola

Tetejére a mázhoz:
2 ek. narancslekvár
1-2 ek.narancslé





A vajat habosra kevertem a cukorral, majd a tojásokat egyenként hozzáütöttem, és mindegyikkel jól kikevertem, ezekután ment hozzá 2 ek.liszt és a narancslé a reszelt héjjal együtt, végül a tejföl és a sütőporos liszt /amit összeszitáltam/ felváltva jól belekeverve. Mikor teljesen egynemű lett a massza belekevertem a mazsolát is. A koszorú formát kivajaztam és liszteztem majd beletöltöttem a masszát.
Előmelegített sütőben, közepes tűznél 30-40 percig sütöttem, beleszúrt villával állapítottam meg kész van e.
Kiborítottam egy nagy tálra, hagytam kihűlni. Elkészítettem a mázat, a narancslekvárt kikevertem kevés narancslével és a koszorú tetejére kentem, csorgattam.



Finom, mazsolás, csodás narancsízű és illatú sütemény, alkalmas a család kényeztetésére, de karácsonykor is, és egyéb ünnepi alkalmakkor is tökéletes vendégváró lehet.
Érdemes megsütni.




2 megjegyzés:

  1. Kérhetek? :) Csodásan néz ki!
    Én is narancsosat sütöttem. Csak májat és céklát. :)

    VálaszTörlés