a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. március 29., kedd

Lasagne besamelesen húsosan...


... de most sem paradicsomosan, hanem besamelesen.


Egyik nyáron, Mallorcán a szállodában ettem ilyen lasagnét, ami nem paradicsomos mártással készült, hanem besamellel. Rögtön beleszerettem.Biztos ezt mások is ismerik így, de én valahogy itthon mindig paradicsomosan láttam, ettem étteremben, vendégségben.
Pedig nagyon finom  besamellel is, sőt nekem így még jobban is ízlik.
Most tehát így készítettem, sápadtan.




1 cs. kész lasagne tészta
1/2 kg darálthús
1 db vöröshagyma, apróra
3-4 gerezd fokhagyma, áttörve
1 cs.metélőhagyma, apróra
1 ek. szárított petrezselyem
só, bors, olaj
vaj, liszt, tej a besamelhez
30-40 dkg reszelt sajt



Kevés olajon a vöröshagymát megdinszteltem, hozzáadtam a húst és jól összepirítottam, majd ment bele a fokhagyma, só, bors, egy nagyon pici víz és puhára pároltam. Amikor kész lett belekevertem a metélőhagymát és a petrezselymet is.
Elkészítettem a besamelt a szokásos módon, vajon átforgattam a lisztet és felöntöttem a tejjel, sűrűre főztem, sóztam, borsoztam és egy marék reszelt sajtot is hozzákevertem.
Végül a darálthúsos keveréket beleforgattam a mártásba.
Egy tepsit kivajaztam, egy merőkanálnyi mártást szétkentem az alján, majd belehelyeztem a tésztalapokat, erre mártást mertem annyit, hogy teljesen elfedje a tésztát, erre megint tésztalapok jöttek, majd megint mártás.
Addig folytatva míg tartanak a hozzávalók. 
A tetejére rengeteg sajtot terítettem és betettem az előmelegített sütőbe, közepes lángon szép pirosra sütöttem.




Finom krémes lett, jól kiérződött a hagyma, a petrezselyem, a fokhagymaíz.
Izgultam, hogy a nyers tésztalapok megpuhulnak-e a sütés ideje alatt, jelentem igen, megpuhultak.
Ha kellően bőséges a szósz alattuk és felettük akkor nem marad nyers ropogós.
Aki jobban fél, mint én és ezer százalékra akar menni, az bő sós lobogóan forró vízben 2 percre főzze elő kicsit a tésztalapokat és úgy rétegelje.
Legközelebb, ha már lesz friss spenótlevél, azzal is kipróbálom, jó fokhagymásan, tejszínesen, szintén besamellel, nagyon jó lehet úgy is.





4 megjegyzés:

  1. Anikó, a sápadt :-))) lasagne mellé könyvelj be kérlek egy jó szót!

    Várom a spenótosat is, tuti szuper lesz!

    VálaszTörlés
  2. Vikikém, nagyon köszönöm, aranyos vagy.
    És jön majd a spenótos is:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Akkor ez nekem való mert én sem vagyok oda a piros paradicsomos tésztákért inkább a tejszínes, színtelenekért! Már csak a hozzávalókat kell beszereznem. A tészta mitől lesz puha, ha nincs víz rajta? Bocs a buta kérdésért, de én nem szoktam lasagne-t készíteni.. :(

    VálaszTörlés
  4. Barbi, ettől a krémes besameles mártástól tökéletesen megpuhul, majd meglátod. Szóval a kemény, nyers tésztalapokat kell lefektetni, de alulra -felülre mindig bőven mártást kell kenni. Bátran fűszerezz, mert elbírja, tehát sok fokhagyma,vagy apróra metélt medvehagyma levelek, bors, mehet kakukkfű is bele, vagy amiket szerettek.Majd a spenótlevéllel lesz még nagyon finom, alig várom már:-))))

    VálaszTörlés