a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. április 30., szombat

Apró, köményes- sajtos pogácsa




Most kipróbáltam egy másik sajtos pogácsa receptet, nem melegen kelesztett, hanem hűtőben tartott 3 óra hosszan, de lehet tovább is akár egy éjszakán át is, mielőtt kiszaggatnánk. Több receptet vetettem össze és úgy alakítottam ki ezt a variációt. Olyan borzasztóan sok munka nincs vele, a legtöbb a kiszaggatás, persze nem kötelező ilyen apróra, lehet nagyobbra is.
Nagyon finom, foszlós, több rétegű lett.
Érdemes volt bíbelődni vele.




2 dl tejföl, 20%
1 dl tej
2 egész tojás
25 dkg puha disznózsír
30 dkg reszelt sajt
1,5 ek só
1 tk.cukor
70 dkg liszt
1 tasak 11 gr élesztőpor, vagy 3-3,5 dkg friss élesztő

Az egészet a fenti sorrendben betettem a kenyérgépbe, de nem kelt programra, hanem gyúrt tészta programra, ami 15 perc alatt meggyúrta, összeállította a tésztát. Kivettem és nylonzacskóba téve ment a hűtőbe több órára.
Lehet reggel összeállítani és délután kiszaggatni, sütni, lehet este összeállítani és másnap megsütni, a tésztának nem árt, sőt.
Az enyém most 3-4 órát pihent a hűtőben.
Lisztezett deszkán , mivel elég nagy mennyiség lett, kettőbe vettem és az elsőt szépen vékonyra nyújtottam.
Ezekután feltekertem, mint a beiglit, majd így feltekerve megint kinyújtottam úgy fél-egy centisre, ahogy sikerült. Kiszaggattam a legkisebb szaggatóval, de persze lehet nagyobbra is, tepsire sorakoztattam és hagytam pihenni. Közben begyújtottam a sütőt, hogy jó forró legyen.
A másik tésztadarabot ugyanúgy, mint az előzőt szintén feldolgoztam és tepsire raktam.
Mire ezzel megvoltam az első adagot egy felvert tojással lekentem, megszórtam köménymaggal - igazság szerint sajttal kellett volna, de ezt a rengeteg apró pogácsát mire végig sajtoztam volna, megőszülök, több lett volna a tepsin, mint a tésztán, mert a sajt tapad, jól odasült volna, na ehhez már nem volt kedvem, a magszórás gyorsabb volt. Az összes tepsin szépen végig mentem.
Megkezdtem a sütögetést, tepsinként kb.15-20 perc és szép pirosra sült.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése