a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. április 10., vasárnap

Csirkemell zöldborsós sajtszószban......gyors ebéd vagy vacsora



A ma délelőttöt egy kicsit ellazáskodtam, vásárlás volt, Falatkát vittük kutyaiskolába, ahol egyelőre nem jeleskedik semmivel, mert szoknia kell az idegeneket, legyenek azok emberek vagy kutyák.
Még nem hajlandó végig menni a kutyasor előtt, fél a szentem, persze nem csoda ő a legkisebb közöttük, csupa nagy testű között a mi kis kackiás kutyuskánk, azt hiszi mindegyik őt akarja megenni.
Csak itthon érzi magát biztonságban, no meg az állatorvosnál, és a kutyás üzletben, ahová bevásárolni járunk vele, ott boldogan jön megy, semmi probléma.
Az autóban is nyugodtan utazik, akár órákig is, nézelődik ki az ablakon.
Viszont ha a kapunk előtt valaki elmegy, no azt borzasztóan megugatja, akkor nagyon harcias, hatalmas  hangerővel közli ki az úr ebben a házban, de a kutyaiskolában, ott csak egy betojt kiskutya.
No majd alakul ez.
Falat annyira elfáradt az iskolai ismerkedésektől, hogy azóta is ájultan hever és alszik a kimerültségtől.

Na, így álltunk, hogy  fogalmam sem volt mi legyen az ebéd déli 12 órakor.
Lázasan járt az agyam, főzzek egy levest, de mit?
... és mellé valami tészta, de mi?
... ami hamar meg van, de mi?
mert különben kitör a parasztgyalázat !
Akkor eszembe jutott, hogy pénteken, vagy szombaton töltöttem le a Kifőztük legújabb számát, a nyuszifüles szalvétával az elején, telis-tele jobbnál jobb tavaszias, és húsvéti recepttel, amiben Szepyke egyik receptje nagyon megtetszett, ez volt a csirkemell zöldborsós sajtszószban.
Nekiugrottam.
Két óra múlva asztalhoz ülhettünk.



Sajtszószos, zöldborsós csirkemell
2 db egész csirkemell-filé
20 dkg vaj
só, bors, két marék felkarikázott snidling
1/4 kg zöldborsó, jó a fagyasztott is
20-30 dkg reszelt sajt
1 l tej
liszt
1 kg burgonya kockázva

10 dkg vaj
2 dl tej

A csirkemelleket több kisebb szeletre vágtam, először félbe, majd a feleket is elfeleztem hosszában végül keresztben is. Sóztam, borsoztam és a felolvasztott forró vajban mindkét oldalukat elősütöttem és egy tepsibe sorakoztattam valamennyit, megszórtam a snidlinggel, na itt kellett volna 2-3 maréknyi zöldborsót is rászórnom, de azt most egyszerűen elfelejtettem. Pedig van itthon. Majd legközelebb.
A visszamaradt vajon lisztet pirítottam és felöntöttem a liter tejjel, azaz besamelt készítettem, amikor besűrűsödött szórtam hozzá bőven reszelt sajtot, amikor az is teljesen beleolvadt, az egész mártást ráöntöttem a tepsiben várakozó csirkemell darabokra. Teljesen elfedte a hússzeleteket. Forró sütőben kb.30 perc alatt pirosra sütöttem.

Krumplipüré.
Amíg sült a hús a krumplit meghámoztam, kockáztam, és sós vízben  puhára főztem, leszűrtem.
Összetörtem és vajjal-tejjel krémes krumplipürét készítettem hozzá köretnek. Legjobb kézi habverővel simára keverni, de arra vigyázzunk, hogy túl sokáig ne keverjük, mert akkor a habos-krémes könnyű állagból egyszer csak nyúlóssá válik.

Annyira finom és gyors ez a sajtszószos csirkerecept, annyira könnyű és eteti magát, hogy sokszor és rendszeresen lesz nálunk a jövőben, szerintem vendégségre is kitűnő, szóval Szepykének nagyon köszönöm.
Egyet sajnálok, nem volt itthon fejessaláta, kitűnően illett volna hozzá a hagyományos, cukros-ecetes lébe forgatott fejessaláta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése