a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. április 19., kedd

Medvehagymás-sajtos pogácsa




A múlt hétvégén a szokásos pogácsa alapreceptet készítettem el, amit még Mohánál illetve Limaránál láttam.
Egy éve az ő receptjük szerint készítem az összes pogácsámat, és kelt tésztámat, ugyanis ettől finomabbat még életemben nem ettem, illetve de igen a Dédiét, csakhogy az ő receptjét nem tudja már senki, nem volt leírva soha. Ő érzésből dagasztotta be a tésztákat, de olyanokat, hogy az maga volt a csoda.
Bolond fejjel soha nem gondoltam rá, talán fel kéne írni miből mennyit használ.



Mindent bekészítettem a kenyérgépbe és az bedagasztotta és kelesztette a tésztát.

1 dl tej
1 dl olaj
2 dl tejföl
1 ek. só
1 tk.cukor
30 dkg főtt, áttört krumpli
60 dkg liszt
2 tasak élesztőpor

4-5 medvehagyma levél, apróra vágva
25-30 dkg reszelt sajt, amiből 5 dkg a tetejére kellett, szórásra
1 tojás, kenni a tetejét




Amikor letelt a program ideje, lisztezett deszkára borítottam a tésztát, kinyújtottam óvatosan, hogy ne nyomjam ki belőle teljesen a levegőt, rászórtam az apróra vágott medvehagyma leveleket, nem sokat mert nem akartam, hogy teljesen zöld legyen valamint bőven megszórtam reszelt sajttal. Tenyeremmel kissé belenyomkodtam a tésztába a tölteléket. A szokásos módon egyszer hajtogattam, felülről lefelé a közepéig, alulról felfelé rá a már lehajtottra, jobbról balra középig, majd balról jobbra az egészre rá. Letakarva 30 percig pihentettem. A sütőt előmelegítettem.
Végül kinyújtottam és kiszaggattam, majd tepsire sorakoztattam és újból pihentek 20 percet.
Enyhén felvert tojással lekentem a tetejüket és megszórtam sajttal.
Forró sütőben, tepsinként / 4 db nagy tepsivel lett/ 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.
Isteni puha, foszlós, jó sajtos pogácsa lett, a medvehagyma nem nagyon dominált benne, lehet többet kellett volna beletenni mégis csak.
No nem baj, így is szélvészgyorsasággal fogyott el a csülkös bableves után.





5 megjegyzés:

  1. Ööööööööööö, nyami :-))))

    Este én is csülkös bablevest főzök - holnap ebédre :-)

    VálaszTörlés
  2. :) A nagymamák nem könyvből főztek... Szívből, érzésből és sok-sok gyakorlatból.
    Idézd meg a dédit a tűzhelyedhez, a kezedbe és szívedbe és csoda lesz abból, majd meglásd! :)

    VálaszTörlés
  3. Viki, nincs is annál jobb, mint a csülkös bableves, azután pedig tényleg elég egy pogácsa, vagy egyszerű édesség és rögtön mindenki elégedett a világgal és az
    életével:-)))))


    Duende, ha belegondolsz nem tudtak többet, mint 15-20 féle ételt megfőzni, ugyanennyi süteményt, édességet, de az isteni volt, mert az egész család azon nőtt fel és azt emlegeti míg él. Én még álmodni is szoktam velük meg az ételeikkel, bár amíg fiatal voltam és élvezettel ettem a kelttésztáikat meg egyebeket meg sem fordult a fejemben, hogy le kéne írni a receptet, hogy nem lesz ez mindig így, nem is érdekelt a főzés-sütés. Pedig mennyiszer néztem, hogy nyújtja a tésztalapokat vékonyra a sodrófával /nekem még az életben nem sikerült soha olyanra/, mindig ugyanolyan állagúra, formára, derelyevágóval csíkozta az eperlevelet, egy kése volt, jó éles,mindig a Papával éleztette, avval metélte vékonyra a cérnametéltet, szélesebbre a gyufa tésztát, de imádtam túróval, sült szalonnával enni, a kocka tésztái hajszálra, centire ugyanakkorák voltak, meg tudod ők valahogy szegényesebben főztek, kevesebb hozzávalóval is csodákat tudtak, nekünk már annyi mindenre van lehetőségünk, amire ők még álmukban sem gondolhattak volna, lehet hogy nekünk is időnként szegényesen kellene főzni-sütni, bár a világot visszafele forgatni nem lehet, de megfogadom a tanácsodat, egyszer megidézem a konyhába, hátha nekem is sikerülni fog hasonló ízeket előcsalogatni, amik az emlékeimben élnek:-)
    Bár a családom elégedett az én főztömmel, lehet ők az enyémet fogják ugyanígy emlegetni 40 év múlva????

    VálaszTörlés
  4. Szerintem igen! :)

    Tudod azért is nem lehet leírni a receptjeiket, mert az én nagyim is ilyeneket mondott mikor kérdezgettem, mibe mennyi: hát úgy gondolom-formán, egy marékkal, egy csipet, stb... :)

    Kellemes Ünnepeket kívánok Nektek, és Te is pihenj is! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen!Remélem fogok, már most szép idő van, kicsit többet szeretnék a napon lenni, ilyenkor még bírom, aztán ha jön a 30 fok ki sem mozdulok a házból:-))))

    VálaszTörlés