a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. május 26., csütörtök

Ropogós sajtos rúd


Sajnos még semmi nem történt, ugyanaz a kavalkád van a blogomon harmadik napja.
Nagyon mérges vagyok.
Továbbra sem tudok válaszolni a nekem /a blogomba/ írt megjegyzésekre, látom, olvasom, kiteszem őket, ezt engedi a rendszer, de a választ már nem továbbítja. Van akinek a blogján tudok megjegyzést írni, van akién nem.
Mi az a profil megjelölés, amit egyes blogok megjegyzés ablakocskája alatt kér????
Ha valaki tudja, mi a megoldás vagy a teendő, az írjon az email címemre, / a magamról c. résznél található/
azt megkapom, azon tudok kommunikálni. Volt olyan kedves látogatóm, aki rögtön ide írt, annyira megörültem neki meg annak, hogy tudok válaszolni az írására.

Addig is felteszek egy nagyon finom, nem nagy faxnit igénylő, jó kis vendégváró, magunkat is kényeztető sajtos receptet, a forrás Frank Júlia 1998-as Izvilág évkönyve.

Sajtos, ropogós


2 főre:
25 dkg liszt
25 dkg vaj
25 dkg reszelt sajt
3 tojássárgája
1 ek. só
1/2 tasak sütőpor
1-2 ek tejföl

Kenés: a tojásfehérjék enyhén felverve
szóráshoz:  vagy-vagy, ki mit szeret
reszelt sajt, kömény, szezámmag, lenmag,





A lisztet összeszitáltam a sütőporral és a sóval majd  a vajjal elmorzsoltam, és sorban hozzáadtam a többit, tejfölt csak annyit kell hozzáadni, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk. Cipóvá formáztam.
Nem kell pihentetni, azonnal lehet nyújtani lisztezett deszkán, majd megkentem a tetejét, megszórtam reszelt sajttal és derelye vagy pizzavágóval /kipróbáltam mindkettőt, mindegyik jó/ rudakat vágtam, igyekeztem olyan szélesre vágni, amilyen vastag volt a tészta. Ezalatt forrósodott a sütő, és tepsinként 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.
Ez a mennyiség 2 főre sem túl sok, pláne ahogy kisült egy-egy tepsi, szélvészsebesen kopott-fogyott a sok rudacska, még azon melegében.
Rögtön másnap dupla adaggal indítottam, újra megsütöttem, na az kitartott egy délután.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, de 50 dkg liszt ésatöbbi alatt el se kezdje, mert egymást fogják nézni az üres tál felett, elsőre mi is így jártunk.
Nagyon finom, ropogós, törékeny, ahogy kell.



Következő bejegyzésem a másik sajtos rúd lesz, ami juhtúróval készül, szintén ropogós és csodafinom.
Ezzel a két rúddal és egy-két pogácsa recepttel aztán bármilyen vendégség, szilveszter, nyári kerti parti stb. sztárjai lehetünk, már ami a sós-sajtosokat illeti, csak jó sokat süssünk belőlük.



5 megjegyzés:

  1. Anikó, hogy enyhítsem kissé harapós kedvedet: nézz be hozzám légy oly szíves, megajándékoztalak egy díjjal én is! :)
    Remélem hamarosan helyrejön ez a fránya blogger, sokan panaszkodnak hasonlókra, mint ami a Te gondod is. Csak megjavítják most már valamikor!

    VálaszTörlés
  2. Mintha történt volna valami javulás, nem akarom elkiabálni, elnézést de két napig be sem kapcsoltam, mert nem láttam a pipától.
    Máris megyek hozzád:-))))))))

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jól néz ki! A fiam nagyon szereti a sós sütiket, viszem a receptet:-)
    Anikó, tudom, hogy régen ígértem már, de .... Azonban, ha érdekel még, kérlek küld át a születési adataid, a helyet, órát, amennyire pontosan tudod, és a leánykori nevedet is kérném szépen:-)
    Remélem még nem múlt el az érdeklődésed.. :(
    Puszi! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hajnalka, ez a sajtos isteni, sőt szerintem ez a legjobb, ma teszek fel egy másikat, az is nagyon jó.
    Ird meg légyszí az emailedet, és ott megírom neked az adataimat,nyilvánosan nem szeretném, persze hogy nem veszítettem el az érdeklődésemet, nekem még soha nem készítettek ilyet:-))))))

    VálaszTörlés
  5. Elküldtem:-) És nagy kő esett le a szívemről:-)
    Akkor a másikat is biztosan elviszem! :-)

    VálaszTörlés