a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 15., szerda

Megint egy könnyű ebéd kánikulában...salátaleves, sült keszeg




Igen, nagyon meleg van. Ilyenkor nekem az égvilágon semmihez nincs kedvem, se főzni, se sütni, még mozogni sem.
Ilyenkor jönnek ezek az egyszerű ételek, minimális ráfordítással, viszont nagyon könnyűek és finomak.

Salátaleves erdélyiesen

2 fej saláta
4-6-8 gerezd fokhagyma, én nagyon fokhagymásan szeretem
1 cs. kapor apróra
olaj, liszt, /esetleg pici pirospaprika, de el is maradhat/
teföl, tejszín

Levesbetét:
2-3 tojás rántottának megsütve, majd felkockázva

Salátákat tisztítva, darabokra tépkedve, sós, sok fokhagymás vízben - amennyi levest szeretnénk, annyiban - odatesszük és 5-10 percig főzzük, közben elkészítjük a fokhagymás rántást a kaporral /ha netán nem szeretnénk sápadtnak a levest, itt tehetünk bele pici pirospaprikát a rántásba, a többi minden ugyanaz !/,  majd belekeverjük a levesbe és tejföllel, végül tejszínnel is ízlés szerint elkeverjük, összeforraljuk.
Tálaláskor a tetejét megszórjuk a rántotta kockákkal.
Isteni finom, az erdélyieknél láttam így készítve.






Sült keszeg friss puha kenyérrel.

 A tisztított halakat jól besóztam, hagytam állni 1-2 órát, majd pirospaprikás lisztben jól megforgattam és nagyon forró olajban pár perc alatt ropogósra sütöttem.
Nagyon szeretem, akár hetente megenném.



Kertemben ez a rózsabokor megkezdte az egész nyáron át tartó virágzását, olyan csodaszép és illatos, még az étkezőasztalra is vittem egy nagy csokorral belőle, olyan szemetgyönyörködtető látvány és finom édes illatú.





2 megjegyzés:

  1. Jaj, ez a finom ebéd most jöhetne... ma még enni sem ettem, csak ki sem láttam a konyhából... A sült keszeget én is minden nap meg tudnám enni.

    A rózsád gyönyörű. És az egyik kedvenc illatom (benne van az első 5-ben) a rózsa. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is így vagyok a keszeggel is és a rózsával is, de a salátalevest vagy sűrűbben a főzeléket is imádom nagyon.
    Iszonyú hőség van viszont nálunk nincsenek ilyen viharok, mint amit mutatnak a tv-ben szerte az országból:-)))))

    VálaszTörlés