a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 26., vasárnap

Rakott zöldbab... darálthúsosan




Szeretem a rakott zöldségeket.
Kétféleképpen szoktam készíteni, vagy hússal lerakva, sok tejföllel, reszelt sajttal,  vagy besamel mártással leöntve, sok reszelt sajttal, akár hússal rakva, vagy hús nélkül.
Hús nélkül is, azaz vega módon, magában csak a zöldség a mártás és a rengeteg sajt nagyon finom.
Ez a recept is bármilyen zöldséggel csodásan finom, akár friss, akár fagyasztott legyen.


60 dkg friss zöld ceruzabab most, de isteni friss vagy fagyasztott sárgahüvelyű zöldbabbal is
1/2 kg darálthús
20 dkg rizs
1 vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
pici pirospaprika
1 paprika, 1 paradicsom
só, bors
3 dl tejföl
25 dkg edami sajt, reszelve
20 dkg füstölt trappista sajt, reszelve

A darálthússal a szokásos módon pörköltet készítek és amikor már puha, zsírjára sütöm.
A rizst szintén megpárolom.
A zöldbabot megtisztítottam, két végét levágtam, hihetetlenül friss és zsenge volt.
Egy fazékban vizet forraltam, amibe fokhagymát, sót borsot tettem és a babot kb.5 percig előpároltam. A főzővizet megtartottam amikor leszűrtem a babról, jövő héten jó lesz levesalapnak.
Egy sütőtálat kiolajoztam és meghintettem zsemlemorzsával, elterítettem az alján a babot, erre jött a darálthúsos pörkölt egyenletesen, majd a rizs réteg.
Lehet úgy is, hogy a pörköltet és a rizst összekeverem amikor megfőttek és így egyben terítem a babra.
Legvégül vastagon tejfölt kenek az egészre és rengeteg reszelt sajtot szórok a tetejére, jelen esetben fele-fele arányban natúr és füstölt sajtot is. Nagyon finom ízt ad az ételnek.
Forró sütőben kb. fél órát sütöm, illetve addig, míg piros ropogós nem lesz a sajtkéreg a tetején.
Kellemes, könnyű, finom ebéd a végeredmény.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése