a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. október 5., szerda

Ham and eggs



Persze hiányozni fog a jó idő, a napsütés, a kellemes kinti hőmérséklet, ami ma még van.
A szép zöld kert, a kiülés egy kicsit napozni vagy olvasgatni egy árnyas fa alatt.
Enni a sok gyümölcsöt, zöldséget, fagyit, inni a jéghideg italokat.
Hát ennek vége jó pár hónapra.

Azzal kezdődött hogy elraktuk a kerti bútorokat a teraszról, a kertből.
Nem lesz jó újra egy csomó cuccot magunkra szedni, hogy ne fázzunk, esni fog mindenféle csapadék, amit nem annyira szeretek, a fűtés, a hólapátolás, de az a végtelen csend amikor hull a hó és mindent belep, betakar, az szép lesz.
A hulló hópelyhek halk neszezése és a csizmatalp alatt a hó csikorgása, jellegzetes téli hang.
Amikor sütőtök illat lengedez az egész házban, az jó lesz.
Viszont már kívánok néhány fajsúlyosabb ételt is, mint például egy kis töltött káposzta, füstölt főtt csülök, körömpöri, sült kacsa vagy libacombok párolt káposztával, majd aztán az igazán hidegben a kocsonya.
Lehet újra sütni isteni pogácsákat, lángosokat, kenyereket és egyéb sütiket, amikre a melegben gondolni sem bírtam.
Ma reggel amikor felkeltem ellenálhatatlan vágyat éreztem egy komolyabb reggeli után...
.... jó pár szelet sült sonka egy-két tükörtojással, friss kenyérrel, forró teával.

Rögtön meg is csináltam.



Nagyon finom volt.
Jöhet az eső.


8 megjegyzés:

  1. A legjobb reggeli, így ahogy leírtad! Már alig várom, hogy ilyet is ehessek, most csak natur rántottát eszem, de én azt is imádom!
    Bizony a hóesés, a meleg gyertyafényes lakás, a narancs, szegfűszeg és fenyőillat csodálatos, a többi velejárójáról, meg most inkább ne beszéljünk! ;D

    VálaszTörlés
  2. Egészségedre, nagyon guszta! Ezért szoktam én mondani hogy minden rosszban van valami jó is!:) Észresem vesszük itt a karácsony készűlhetünk rá, hol feldobódva, hol fáradtan de szép ünnep és ajándékozni nagyon jó érzés. Aztán 1-2 hónap és már várni fogjuk a jó időt. Addig meg majd elleszünk valahogy?:-)) Sütünk -főzünk finomakat!

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem natúr a rántottát is, de ezt a sonkásat valahogy annyira megkívántam, ilyesmit nem eszünk meleg időben, szeretem ezeket a téli ételeket is, ilyenkor már elég a könnyű nyárias ételekből, azokat újra majd március-áprilisban fogjuk kívánni. Azt hiszem átalakul a szervezet is ilyenkor.
    A tél rondaságairól meg ne is beszéljünk, csak a szépségekről:-)))))

    VálaszTörlés
  4. Éva, igazad van kibírjuk jó kis sütikkel valahogy tavaszig:-)))))

    VálaszTörlés
  5. Ez bármikor jöhet, nem csak reggelire:)Itt meg már igazán hideg is van, kell az energia.

    VálaszTörlés
  6. Trollanyu, képzeld itt tegnap még 27-30 fok meleg volt,pedig én észak-nyugat Mo-on lakom, délen még melegebb van, de itt is egész nap hétágra sütött a nap, ma már borus és hűvösebb van, holnap meg jön a hidegfront esővel viharos széllel és több mint 10 fok zuhanással, azaz a hétvégén már csak 13 fok lesz. Ezt kibírni szervezetileg sem mindegy, és innentől kezdve itt az ősz és már csak egyre hidegebb lesz, úgyhogy az ilyen ételek isteniek ilyenkor, meg végre sütünk megint:-)))

    VálaszTörlés
  7. Látom már, hogy kajába fogod fojtani a napfényhiányt))

    VálaszTörlés
  8. Ahogy mondod Teakert, szívesebben leszek a meleg, jóillatú konyhában:-)))))

    VálaszTörlés