a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. október 22., szombat

Krumplilángos, mint köret...




... itt éppen tárkonyos-tejszínes sertéstokányhoz készült.
Muszáj volt elkészítenem, mert kínálta magát többször és egyenesen üldözött engem ez az étel.
Persze imádom az ilyesmit, alig vártam, hogy ehessek belőle.

Évekkel ezelőtt ebédeltem Budapesten a Petőfi Sándor utcában, szemben a Katona József színházzal, egy étteremben, nem jut eszembe a neve, vadpörköltet /azt hiszem őz volt/  amihez pont ilyen lángost adtak köretként. Eszméletlenül finom volt, nagyon ízlett, de az idők folyamán elfelejtkeztem róla.
A TVPaprikán láttam nemrég az Édes Nagyik című sorozatot, ahol is az egyik nagymama ezt a krumplis lángost sütötte, majd úgy forrón libazsírral megkente és úgy ették. Csorgott a nyálam annyira guszta volt, na és rögtön eszembe jutott a régi emlékem is, elhatároztam nekem ezt meg kell sütnöm.
Pár napra rá Petránál láttam, hogy ő elkészítette sült csirkéhez talán, de már akkor úgy gondoltam, mindenképpen valami pörköltes, szaftos, szószos húshoz illik jobban.




1 kg főtt, áttört burgonya
1 ek.só
1 ek.libazsír
annyi liszt, amennyit felvesz, hogy szép sima tészta legyen

/lehet hozzá tenni 1 tojást, de én nem szoktam, a libazsírral tökéletes lesz a végeredmény/

Jól összegyúrtam, hengerré alakítottam, azt feleztem, majd a feleket megint elfeleztem, sőt még azokat is.
Összesen 8 lapka lett, 4 fő részére készült, tehát fejenként kettő jutott mindenkinek.
Egyenként kinyújtottam serpenyő méretűre és zsiradék nélkül /a benne lévő tökéletesen elég hozzá/ mindkét oldalukat pirosra sütöttem. Kettesével rögtön tányérra helyeztem, ment mellé a tokány, valami isteni vacsora volt, mindenki áradozott.
De tényleg nagyon, nagyon finom.
Legközelebb, hideg téli estén vacsorára fogok ilyet sütni, libazsírral megkenve, sült hagymakarikákkal  és boros teát kortyolva hozzá.
Azt hiszem az is fölséges vacsora lesz.





8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta:) Micsoda jó ötletet adtál, egy újabb köret lehetőség, szerintem mindenféle szíftos ételhez passzol. Mindenképpen viszem, köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Imádom a krumplilángost, annyi különbséggel szoktam csinálni, hogy zsírt nem teszek bele és a tűzhelyen lévő vaslapon sütöm meg.Szalonnát kisütjük és annak a zsírjával is igen finom tud lenni. De kifogom próbálni így edényben sütve!

    VálaszTörlés
  3. Guszta lett és tokánnyal is szuper finom! A szaftot ezzel felitatni...Hmm.
    Nálam grillezett csirkemellel készült, de szerencsére nem lett száraz az összhatás. :)))

    VálaszTörlés
  4. Lányok, nagyon finom és köretként abszolút megállja a helyét.
    Éva én a tojásrántotta sütő teflonomban sütöttem ki, de a palacsintasütős is teljesen alkalmas rá.
    Trollanyu feltétlen próbáld ki, megéri.
    Petra nagyon jó ötlet volt ez, a Tiszáék szakácskönyve kimeríthetetlen, nekem a Móra Ferencné-é van meg, majd abból is szemezgetek, mert isteni receptjei voltak neki is:-)))))))

    VálaszTörlés
  5. Én is vittem, istenien néz ki Anikó! :) És hát krumpliimádó vagyok ráadásul. Külön nagyon örülök neki, mert nyár óta nem ettem húst (már nem is fokok, visszatértem vega módba), és ez a remek lepényke sült zöldségekkel is isteni finom lehet! Csorog a nyálam... (Én majd olajjal készítem, szerintem úgy is finom lesz, igaz?)

    VálaszTörlés
  6. Duende, olajjal is tökéletes lesz,meg sült zöldségekkel, sok hagymával,én is így fogom legközelebb. A Dédiék is sütötték ezt, csak nem serpenyő méretűre, hanem pohárral kiszaggatta és azt sütötte serpenyőben kevés olajon. Ezt aztán lehet sósan, de lehet édesen is porcukorral,lekvárokkal, mert ez a tészta alapjáraton a szilvásgombóc és nudli tésztája is. Nekem is vegának kéne lennem, egyszer egy orvos mondta, hogy mivel "A" vércsoportú vagyok, az lenne a legjobb a szervezetemnek, bár szeretem a húst, el sem tudom képzelni, hogy soha ne egyek, próbálom inkább csökkenteni a mennyiséget és ritkítani az alkalmakat. Nem egyszerű, mert a családom nagy húsevőkből áll, igaz ők mind "AB"-sek:-)))
    Szóval csináld, mert nagyon finom:-))))

    VálaszTörlés
  7. Most hogy mondod, a kicsiket, tényleg! Ilyet anyu is sokszor csinált, fánkszaggatóval, és isteni. Köszi hogy eszembe juttattad! :)
    Én is A-s vagyok. Nálunk is mindenki húsevő. :)
    Anno, mikor két évig nem ettem el sem tudtam képzelni, hogy egyek. :) És most is újra így vagyok.

    VálaszTörlés
  8. Duende és a kicsi krumplis lepénykék vastagabbak is voltak, nem volt vékonyra nyújtva nagyon, legközelebb ilyet sütök, az is finom nagyon.
    Most mond milyen érdekes, hogy a férjem AB-s és mindkét gyerekem AB-s lett, úgyhogy én árválkodom itt egyedül az A-val:-))))

    VálaszTörlés