a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. október 24., hétfő

Lángos, de nem krumplis.....hanem a piacos vagy strandos




Hétvégén ebben a pocsék, esős, szeles időben jóféle gulyásleves volt az ebéd és utána ez a sima lángos, fokhagymás tejföllel és sajttal a tetején, pont mint amilyet a piacokon vagy nyáron a strandokon lehet enni.
Annyira belejöttem a lángos sütésébe és főleg evésébe, hogy az egész hétvége erről szólt.
Na jó, volt palacsinta sütés is, csak hogy édes is legyen.




1 ek.olaj
3,5 dl langyos víz
1 ek.só
1 tk.cukor
50 dkg liszt
1 tasak élesztőpor

Most csak ilyen egyszerűen készítettem, mert lehet ezt úgy is, hogy pár darab hajában főtt burgit hámozás után megtörök és amikor kihűlt akkor dolgozom össze a többi hozzávalóval.
Az a krumplis lángos, amit aztán bő olajban kisütök.
Most a piacos, vagy strandos változat jön. De mindegy is, mert egyik finomabb, mint a másik.
Mindent bepakoltam a kenyérsütőbe, ami szépen kidolgozta és megkelesztette. Utána olajat forrósítottam egy mély serpenyőben, majd szintén olajos kézzel darabokat szakítottam a tésztából, kb. nagyobb tojás méretűket, majd széthúzogattam és pirosra sütöttem mindkét oldalát.
Közben kikevertem 3-4 dl tejfölt 2-3 gerezd áttört fokhagymával, sóval és sajtot reszeltem egy másik tálba bőven.
A még forró lángosokat jól megkentem, és megszórtam a sajttal.
Isteni finom, lélekmelengető ebéd volt a gulyáslevessel együtt.




9 megjegyzés:

  1. Na, ha te megsütötted, akkor én meg le is mentem magamnak! Én is úgy szeretem, jó fokhagymásan, tejfölösen, sajtosan. Én meg ma posztoltam a pogijaidat:P

    VálaszTörlés
  2. Én is imádom a lángost, sütni is, enni is. Nálunk is elég gyakran van terítéken. :)
    Most éppen káposztásra készülök, van egy fél fej káposztám a hűtőben.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is kell, na már tudom mit sütök hétvégére:)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem! Minden formában! De az alap a fokhagymás.
    Talán azért, mert gyermekkoromban a tejföl és a sajt nevű luxuscikkek még nem kapcsolódtak az ilyen egyszerű, de nagyszerű ételekhez!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta és bíztos, hogy sokkal finomabb a piacinál!!!!

    VálaszTörlés
  6. Imádjuk!!! Így, ahogy itt szerepel: sok tejföllel és soooooooooook sajttal!

    :-)

    VálaszTörlés
  7. Annyira édesek vagytok, hogy ennyien írtatok a lángosomra, ez az étel az amit mindenki szeret és gyerekkorától emléke van róla, valóban régen drága volt a tejföl és luxus a sajt és a fokhagymás volt a jellemzőbb, csak úgy magában, de milyen finom egy boros teával is, arról nem beszélve, hogy jó meleg a konyha a sütésétől, ebben a hűvösödő időben ez sem mellékes, az egész család boldogan telepszik a konyhába enni, melegedni és fecserészni:-))))))

    VálaszTörlés
  8. Na, ez az! Boros teával, az valami fölséges! Hát akkor nosza, gyürkőzzünk csak neki!

    VálaszTörlés