a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. október 9., vasárnap

Sós-ropogós tejes kifli...



...reggelire, meg uzsonnára, meg vacsorára és csak úgy eszegetni.

Illéskrisznél láttam meg a receptet, annyira guszta volt a látvány, a fényképen keresztül is átjött a ropogóssága, csak nyeltem és nyeltem, végül nekiálltam.
Hát valami isteni lett.
Ne gondoljon senki semmi extrára, csak egyszerű sós kifli, de még melegen vajjal és egy kis málnalekvárral  hhhmmm...
Formáztam hosszúkásra, patkóalakúra, de mindegy is milyen a formája, csak enni kell egyiket a másik után.

3 dl langyos tej
2 ek.olaj
1 tojás
1 ek.só
1 tk.cukor
60 dkg lisz
1 tasak élesztőpor
5 dkg olvasztott vaj, a dagasztás közben hozzácsorgatva

só és kömény a szóráshoz

Mindent a fenti sorrendben bepakoltam a kenyérsütőbe és a kelttészta programon végig mentünk, bedagasztotta és megkelesztette.
Lisztezett deszkán három cipócskába vettem, külön-külön vékonyra nyújtottam és 6 cikkelyre vágtam.
Feltekertem valamennyit a széles végétől és megformáztam kifli alakúra, tepsire sorakoztattam és fél órát hagytam még kelni. Ezután egy felvert tojással megkentem, megszórtam sóval és köménnyel majd forró sütőben pirosra sütöttem, ez tepsinként 15-20 perc volt.
A friss langymeleg kenyérnél és péksüteménynél  nincs finomabb étel és nincs jobb illat a világon, szerintem.

Arról már nem is beszélve, milyen jó meleg volt a konyha a sütőtől ebben a ronda szeles, esős, hideg, őszies időben.







12 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy megerősítettél abban, miszerint ezt a kiflireceptet nem hiába nyomtattam ki Kriszti oldaláról! Már érik az elkészítése, és várom is nagyon mert imádom az ilyen kifliket! Egyetértek veled, a friss kenyér és péksüteményt illetően. Gyönyörűek lettek a te kiflijeid és nekem még a vaj is elég lenne mellé lekvár nélkül!!! Látom a háttérben pedig kakaós csiguszok figyelnek! Tegnap (szombat) jöttek vendégeim és akkor sütöttem túrós batyut, meg kakaós csigát és ma pedig közkívánatra már újra kelnek a csigák!!! :)))
    Kellemes hétvége van mindnyájunknál, ahogy elnézem! :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon guszták!!!! :) Épp jó lenne a füstölthúsos savanyú répa mellé... :))

    VálaszTörlés
  3. Barbi tudod olyan hűvös van, a konyha meg jó meleg, élvezet sütni, meg kell is valami rágcsálni való, a kakaós csigát is imádjuk, gyorsan elkészül, szóval kellemes a hétvége, jókat eszünk, ahogy nálatok is:-)))))

    Duende, pont jó lenne, szinte érzem is az ízét, illatát, nagyon finom étek:-))))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták lettek! Nagyon finom tud lenni frissen, bár anyukám mindíg azt mondta hogy kelt tésztát nem szabad frissen enni! De mit csináljak ha annyira finom?:-))
    Én is beprogramoztam magamnak ezt a kiflit mikor láttam! Most én kalács sütése mellett melegedtem!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták! Megy is a kipróbálandókhoz. :)

    VálaszTörlés
  6. Látom ügyeskedtél!! :O))) Nagyon szépen sikeredett! Örülök, hogy ízlett neked is!!! Mikor kisül, tényleg nem lehet neki ellenállni...sajnos...Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Éva én is így vagyok, nem kéne melegen enni, de ki tudja megállni, ugye milyen jó ilyenkor a meleg konyha no meg a süti illat?:-))))

    Petra feltétlen süsd meg, frissen egy
    csoda:-)))

    VálaszTörlés
  8. Krisztina, nagyon köszi a receptet, ez mostantól biztosan sűrűn lesz nálunk, tényleg ellenállhatatlan:-)))))

    VálaszTörlés
  9. Anikó, ezek a kiflik, meg a többi finomság megérdemel még egy díjat! Persze csak, ha elfogadod! Nézz be hozzám! ;D

    VálaszTörlés
  10. Barbi máris megyek, eddig nem voltam bekapcsolva:-))))

    VálaszTörlés
  11. Wunderbar! Ich spüre den Duft aus der Küche.
    Liebe Grüsse

    VálaszTörlés
  12. Wienermadel+CO,danke schön:-)))))

    VálaszTörlés