a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. december 15., csütörtök

Dinsztelt krumpli káposztasalátával



Duendének innen üzenem, ez is egy újabb isteni krumpliköret.
Örülök és köszönöm, hogy megosztotta velem a receptjét, innentől gyakori lesz nálunk, mert nagyon finom, ráadásul együtt enni a káposztasalátával, valami mennyei és tökéletes ebéd.


A káposztasaláta saját gyártmány, általában veszek 2 kg gyalult káposztát piacon, vöröshagymakarikákkal rétegezve lerakom egy 3 l dunsztos üvegbe.
Felforralok 2 l vizet cukorral, ecettel, köménymaggal, sóval, persze közben állandóan kóstolgatom, mert úgy szeretem, ha minden íz kiérződik a léből, megfelelően savanyú és édes legyen.
Amikor már nem lobogóan forró, óvatosan ráöntöm a káposztára, nehogy elpattanjon az üveg.
A káposzta teljesen a lé alatt kell legyen. Lefedem és 1-2 napig hűvös helyen, a spájzban hagyom érlelődni. Azután lehet enni.
Egy télen többször is készítem, mert egyszerűen imádom, az egyik legfinomabb téli savanyúság.
Bár a hordósakat is szeretem, a savanyúkáposztát is olajosan-hagymásan, az ecetes céklát is, az ecetes cseresznyepaprikát is szalonnával, de ez a káposztasaláta a nagy kedvenc.


Dinsztelt krumpli
Mindent úgy csináltam, ahogy Duendénél láttam:

1,5-2 kg krumpli, pucolva, 3-4 mm vastag karikára vágva
1-2 ek. libazsír/máj darabkákkal  /a "Márton napi libamáj zsírjában" utolsó maradékát használtam a krumplihoz/


A zsírt felforrósítottam és beletettem a nagyjából lecsöpögtetett krumplikarikákat, sóztam és rögtön lefedtem. Hagytam saját levében és a zsírban dinsztelődni, időnként átkevertem, de hagytam lekapódni, pirulni az alját. 20-25 perc bőven elég az elkészüléséhez.
Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy milyen eszméletlenül finom lett.
Sütöttem még hozzá 1-1 karika májas és véres hurkát és egy kis darab oldalast /ami maradékként árválkodott a fagyasztóban, lucskos káposztába szántam talán/, de mindezt igazából a férjem kedvéért, mert nekem a legjobb azért a salátával volt.



7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon mennyei ízű kaja lehetett! Guszta nagyon! Annyit regéltél áradoztál már a krumpliról kénytelen leszek kipróbálni hogy milyen is ?

    VálaszTörlés
  2. Éva, feltétlenül az összeset próbáld ki, nem bánjátok meg, egyik jobb mint a másik, esküszöm salátával komplett ebéd a krumpli bármelyik variációja:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Ez is klassz lehet, olyan csucsogós, cuppanós, picit roppancs!

    VálaszTörlés
  4. Anikó, pont úgy néz ki, ahogy ki kell néznie, szépen lepirítottad! :) És nagyon örülök hogy ízlett! :) Ugye mennyire más íze van így dinsztelve?

    VálaszTörlés
  5. Tea, tökéletesen megfogalmaztad a lényegét, istei ez is:-))))

    Duende, isteni és nagyon köszi:-)))))

    VálaszTörlés
  6. A káposztát és a krumplit is ki fogom próbálni, mert nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
  7. Nelli nem bánod meg, mert valami isteni:-))))

    VálaszTörlés