a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. február 28., kedd

Frankfurti leves páros debrecenivel



Ritkán főzöm, pedig szeretjük.
Leginkább akkor amikor új a kelkáposzta és sok a haragoszöld levele, valamiért akkor szeretem a legjobban.
Késő tavasszal, amikor megjelenik az új, egymást érik nálunk a kelkáposztás variációk
Ilyenkor tél végén már van egy kis édeskés íze, meg sápatag a színe, de azért egészséges és mi szeretjük az összes kelkáposztás ételt.
Még ilyenkor is.


1 közepes fej kelkáposzta, kétujjnyi csíkokra metélve
2-3 db krumpli, kockázva
1 fej fokhagyma, apróra
1 ek. köménymag
só,bors
olaj, liszt,pirospaprika
5 db valódi debreceni páros kolbász, vastagabb karikára vágva

Odateszem a felcsíkozott kelkáposztát, a krumplit, két gerezd kivételével az összes fokhagymát, köménymagot annyi vízzel amennyi épp ellepi. Puhára főzöm, szétfőzni nem szabad!!!, ez kb. szűk félóra, majd kevés olajon, a két gerezd apróra vágott fokhagymát megfuttatom és kevés liszttel, pirospaprikával rántást készítek és besűrítem a levest, sózom, borsozom, ha újra felforrt hozzáadom a debrecenit és 5-8 percig csendesen főzöm még,  hogy az ízek összeérjenek.
Lehet tejföllel tálalni és sok friss puha kenyérrel.
Fölséges egy étel, laktató, egytálnak is bőven elmegy.

Eredetileg virslivel szól a recept, de azzal is csak akkor finom, ha a drágább, hússal készült virslit főzzük bele, nem pedig az olcsó szójás készítményeket.
Lehet kelbimbóval is készíteni, ugyanolyan finom azzal is.
Fűszerezni-ízesíteni lehet még majorannával vagy lestyánnal, bár nekem valahogy a kelkáposzta csak a köménnyel és a fokhagymával az igazi.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon egyetértek veled az elkészítésében! Nagyon guszta és szeretjük mi is. Már a héten én is akarok majd kelkáposztafőzeléket csinálni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a frankfurti levest kolbásszal, virslivel, szalámival. sima káposztával, kelkáposztával... (Tudod: kerek csokoládé, szögletes csokoládé....mondta Gombóc Artúr). Na én is ilyen vagyok: ami káposzta, kolbász, virsli, az minden jöhet.Egy kis tejföllel megbolondítani.. Egyszerűen szeretem és elég gyakran készítem.

    VálaszTörlés
  3. Marika mi is így vagyunk pont:-))))

    VálaszTörlés